» powrót
pętle autobusowe P
PANIEŃSKIE SKAŁY Pętla zlokazlizowana na Woli Justowskiej powstała w 1931 roku. Skierowano tu wówczas linię numer 15 kursującą w latcach 1931-1953 w okresie letnim i zimowym. W roku 1938 skierowanu tu linię 5 kursującą w niedziele i święta. Koncówka zlikwidowana została w 1939 roku. Reaktywowano ją w latach `60 dla linii rekreacyjnej L (wówczas autobusy zawracały na parkingu przed restauracją). Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 5 (1938-1938; 1939-1939), 15 (1931-1931; 1932-1932; 1933-1933; 1934-1934; 1935-1935; 1936-1936; 1937-1937), L (1961-1961; 1962-1962); Zdjęcia: - |
PIASKI WIELKIE /FIGURA ŚW. FLORIANA/ patrz: PIASKI WIELKIE |
PIASTOWSKA patrz: CICHY KĄCIK |
PIASZCZYSTA patrz: PRĄDNIK BIAŁY |
PIELGRZYMOWICE patrz: PIELGRZYMOWICE PĘTLA |
PILOTÓW patrz: RAKOWICE LOTNISKO |
PLAC BISKUPI patrz: BISKUPIA |
PLAC CENTRALNY patrz: PLAC CENTRALNY IM. RONALDA REAGANA |
PLAC HANKI SAWICKIEJ Końcówkę na placu Hanki Sawickiej uruchomiono w roku 1974 kiedy to autobusy linii 118, 126 i 144 przeniesiono tu z końcówki Szujskiego. Autobusy kursowały ulicą Czarnowiejską, Dolnych Młynów do placu Hanki Sawickiej a wracały ulica Krupniczą z powrotem do Alei. W roku 1979 wycofano autobusy z tego regionu kierując je w większości na pętlę na osiedlu Widok. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 118 (1974-1979), 126 (1974-1979), 126bis (1974-1975), 144 (1974-1975), 218 (1975-1979), 626 (1979-1981); Zdjęcia: - |
PLAC MATEJKI Pierwsze autobusy na Placu Matejki pojawiły się w roku 1953 na linii 5-A (późniejsza linia 105). Mniej więcej w tym samym powstała koncówka na placu Kolejowym przy budynku dworca kolejowego (pętla Dworzec Główny). W tym czasie autobusy linii 5-A wymiennie kursowały na końcówki Barbakan, Dworzec Główny, Plac Matejki. Od lat `60 na palcu Matejki nie kończyła swoich kursów żadna linia. W latach `80 zaczęła kursować tu linia 100. Na przestrzeni 2005 i 2006 roku ze względu na przebudowę ulic Kurniki i Pawiej autobusy kursujące na petlę przy Dworcu Głównym skierowano właśnie na Plac Matejki. Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym. Linie kursujące na pętlę: 5-A (1953-1953; 1956-1956; 1957-1957), 100 (1985-2001), 105 (1959-1964; 2005-2006), 124 (1968-1970), 129 (1975-1976; 2005-2006), 130 (2005-2006), 179 (2005-2006), 192 (1999-2001), 194 (1998-1999), 324 (1975-1975; 1978-1979), 521 (2005-2005), 605 (2005-2005), 606 (1984-1991), 692 (2005-2005); Zdjęcia: - |
PLAC NA GROBLACH Pętla na Placu Na Groblach powstała w roku 1968. Skierowano tu wówczas linię 134 kursująca do tej pory na pętlę Smoleńsk. Z przerwami linia kursowała tu w okresie od 1968 do 1971 roku. W roku 1971 skierowano tu linię 109, kursującą do tej pory na końcówkę na ulicy Straszewskiego. Po roku eksploatacji, końcówkę zlikwidowano a linię skierowano z powrotem na Straszewskiego. Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym. Linie kursujące na pętlę: 109 (1971-1972), 134 (1968-1968; 1971-1971), 209 (1968-1968), 209bis (1968-1968), L (1971-1971), Z (1971-1971); Zdjęcia: - |
PLAC WOLNICA W latach `70 na Placu Wolnica kończyły swoje kursy linie rekreacyjne, w tym 501 (kursująca z Gdowa), 503 (z Myślenic), 505 (z Mnikowa) i 506 (z Ojcowa). Linie kursowały w okresie maj-październik w dni wolne od pracy. Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym. Linie kursujące na pętlę: 501 (1975-1975; 1976-1976; 1977-1977; 1978-1978; 1979-1979; 1980-1980), 503 (1973-1973; 1974-1974; 1975-1975; 1976-1976; 1977-1977; 1978-1978), 505 (1973-1973), 506 (1973-1973); Zdjęcia: - |
PLAC WOLNOŚCI Pętla dla pospiesznej linii A na dzisiejszym Placu Inwalidów (za czasów komunizmu nazywany Placem Wolności) powstała w roku 1959. Po dwóch miesiącach linię wydłużono do Bronowic. Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym. Linie kursujące na pętlę: A (1959-1959); Zdjęcia: - |
PLAC ZGODY patrz: PLAC BOHATERÓW GETTA |
PŁASZÓW patrz: PŁASZÓW SZKOŁA |
PŁASZÓW BAGRY patrz: BAGRY |
PŁASZÓW DWORZEC PKP patrz: DWORZEC PŁASZÓW |
PŁASZÓW KOŚCIÓŁ W roku 1955 na potrzeby linii 8-A zlokalizowano pętlę Płaszów Kościół przy skrzyżowaniu ulicy Przewóz i Myśliwskiej. W tym samym roku linię przedłużono do końcówki Płaszów Rogatka. Dwa lata później na pętlę skierowano linię 108bis. Końcówkę zlikwidowano w roku 1958. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 8-A (1955-1955), 108bis (1957-1958); Zdjęcia: - |
PŁASZÓW OSIEDLE patrz: PŁASZÓW SZKOŁA |
PŁASZÓW PKP patrz: DWORZEC PŁASZÓW |
PŁASZÓW ROGATKA Pętla powstała w roku 1955. Skierowano tu wówczas linię 8-A z końcówki Płaszów Kościół. Na przełomie lat `50 i `60 kursowały tu również linie 108 i 108bis. Koncówkę zlikwidowano w roku 1962. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 8-A (1955-1957), 108 (1960-1961), 108bis (1958-1962); Zdjęcia: - |
POCZTA GŁÓWNA Końcowka zlokazliowana została przy Poczcie Głownej, przy skrzyżowaniu ulic Westerplatte, Wielopole, Starowiślna, św. Gertrudy, Sienna. Przystanek zlokalizowany był na ulicy Wielopole, w miejscu funkcjonowania dzisiejszego przystanku dla linii nocnych. Funkcjonowała, za sprawa linii numer 5, w latach 1928-1935. Obecnie przystanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: 5 (1928-1932; 1933-1935); Zdjęcia: - |
PODGÓRSKA patrz: GALERIA KAZIMIERZ |
PODGÓRZE Końcówka o nazwie Podgórze, zlokalizowana przy skrzyżowaniu ulic Lwowskiej i Limanowskiego, powstała w 1927 roku. Prawdopodobnie w roku 1931 uruchomiono dworzec autobusowy na Placu Zgody (Plac Bohaterów Getta). W roku 1933 końcówkę zlikwidowano. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 3 (1927-1933), 4 (1928-1933), 13 (1930-1931); Zdjęcia: - |
PODWALE Końcówka pod nazwa Podwale zlokalizowana prawdopodobnie została w rejonie skrzyżowania ulicy Podwale z ulicą Kapucyńską bądź Studencką. Z tej końcówki w roku 1931 rozpoczęła kursowanie linia numer 15, jeżdżąca do końcówki Panienskie Skały. Linai kursowała w latach 1931-1935 w sezonie letnim i zimowym. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 15 (1931-1931; 1932-1932; 1933-1933; 1934-1934; 1935-1935); Zdjęcia: - |
PORT LOTNICZY patrz: PORT LOTNICZY (AIRPORT) |
PORT LOTNICZY (AIRPORT) patrz: KRAKOW AIRPORT T1 |
POWROŹNICZA Na pętlę Powroźnicza autobusy linii 112 zaczęły kursować w roku 1965. Po roku 1968 linię skierowano na Rynek Dębnicki. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 112 (1964-1964; 1964-1968); Zdjęcia: - |
PRĄDNICKA Końcówka pod nazwą Prądnicka zlokalizowana była na skrzyżowaniu ulicy Prądnickiej i Zbożowej w pobliżu widuktu kolejowego. Funkcjonowała dla linii 116, kursującej z pętli Łobzów PKP. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 116 (1957-1960); Zdjęcia: - |
PROKOCIM Pętla autobusowa pod nazwą Prokocim zlokalizowana była na wysokości obecnie istaniejącej pętli tramwajowej o tej samej nazwie. Znajdowała się po drugiej strnie ulicy Wielickiej przy skrzyżowaniu z ulicą Facimiech. Końcówka zlikwidowana została w roku 1978. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 3 (1927-1931; 1934-1935, 1935-1936, 1936-1939), 133 (1968-1978), 163 (1975-1976); Zdjęcia: - |
PROKOCIM AM patrz: PROKOCIM UJ |
PROKOCIM AKADEMIKI AM patrz: PROKOCIM UJ |
PROKOCIM INSTYTUT PEDRIATRII patrz: PROKOCIM UJ |
PROKOCIM KIOSK Końcówka pod nazwa Prokocim Kiosk powstała w roku 1957 początkowo dla linii 3-A a następnie 103. Zlokalizowana była przy skrzyżowaniu ulicy Wielickiej z ulicą Siostrzaną. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 3-A (1957-1957), 103 (1957-1959, 1959-1960), 103bis (1959-1960); Zdjęcia: - |
PROKOCIM KLINIKA AM patrz: PROKOCIM UJ |
PROKOCIM PĘTLA patrz: MALBORSKA |
PROSZOWICE Pętla w mieście Proszowice funkcjonowała zaledwie przez 4 miesiące w roku 1992. Powstała na placu przy dworcu PKS. Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym. Linie kursujące na pętlę: 241 (1992-1992); Zdjęcia: - |
PRZEGORZAŁY Przystanek przelotowy o nazwie Przegorzały (zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulicy Jodłowej i Skibowej), w roku 2004 służył jako koncówka dla linii U1, kursującej do pętli Przegorzały UJ. Była to darmowa linia uruchomiona na zlecenie Uniwersytetu Jagiellońskiego. Obecnie przysatnek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: U1 (2004-2004); Zdjęcia: - |
PUŁKOWNIKA DĄBKA patrz: BISKUPIŃSKA |
PYCHOWICE KOSZARY Pętla funkcjonowała tylko w roku 1960. Skierowana została tu linia 112bis (wspomagająca linię 112) kursującą do tej pory do końcówki osiedle Robotnicze. Pętla zlkalizowana była przy jednosce wojskowej przy ulicy Tynieckiej. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 112bis (1960-1960); Zdjęcia: - |
PYCHOWICE ROGATKA W latach 1955-1957 na końcówkę Pychowice Rogatka kursowała linia 12-A z ulicy Madalińskiego. Skrócono ją wówczas z Kostrza. Pętla zlokalizowana była na ulicy Tynieckiej. W roku 1957 linie przedłużono z powrotem do Kostrza. Ponownie pętlę uzywano w latach 1960-1961 za sprawą linii 112bis. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 12-A (1955-1957), 112bis (1960-1961); Zdjęcia: - |
PYCHOWICE SPÓŁDZIELNIA Pętla zlokalizowana była przy skrzyżowaniu ulicy Tynieckiej z ulicą Winnicką. W roku 1961 przedłuzono tu linię 112bis, kursujaca do tej pory do końcówki Pychowice Rogatka. W roku 1964 linię zlikwidowano a przystanek funkcjonował jako przystanek przelotowy. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 112bis (1961-1964); Zdjęcia: - |