pętle autobusowe K

KAMIEŃ

Pętla we wsi Kamień powstała jeszcze w latach `80. Kursowały tu wówczas autobusy linii obsługiwane przez KPTS (późniejsze KPPU) a następnie linie PKS. W dniu 12.01.2009 roku skierowano tu linię 299 z Ronda Grunwaldzkiego obsługiwaną przez MPK Kraków. W dniu 1.05.2009 roku, linię zlikwidowano i zastąpiono linią 229 (do tej pory kursującą do pętli Czernichów).

Obecnie kursujące linie:
229

Linie kursujące na pętlę:
229 (od 2009),
299 (2009-2009);

Zdjęcia:

KAMPUS UJ
patrz: CZERWONE MAKI


KAPELANKA

Końcówka pod nazwą Kapelanka powstała w kwietniu 1934 roku. Przedłużono tu wówczas linię 16 z końcówki Most Dębnicki. W lipcu tego samego roku linię zawieszono. W latach 1958-1959 na końcówkę o tej nazwie skierowano autobus linii 114, kursujący do tej pory na końcówkę Ceglarska.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
16 (1934-1934),
114 (1958-1959);

Zdjęcia:
-

KARNIÓW

Pętla we wsi Karniów powstała w roku 2000. Zlokalizowana zostałana skrzyżowaniu z drogą do Czulic. Skierowano tu linię 212 z Alei Przyjaźni. Autobusy tej linii wykonują również wariantowe kursy do Czulic.

Obecnie kursujące linie:
212

Linie kursujące na pętlę:
212 (od 2000);

Zdjęcia:

KARNIOWICE

Pętla przy Ośrodku Rolniczym w Karniowicach powstała w roku 2005 na potrzeby linii 268 kursującej z Bronowic Nowych.

Obecnie kursujące linie:
268

Linie kursujące na pętlę:
268 (od 2005);

Zdjęcia:

KASZÓW

W 1974 roku skierowanu do Kaszowa linię 249 z pętli na Salwatorze. W roku 1980 linię przedłużono do Nowej Wsi Szlachckiej. Końcówka w Kaszowie była jedną z dwóch pętli linii 249 poza granicami miasta Krakowa (linia 249 kursowała do Nowej Wsi Szlacheckiej i do Kaszowa). W dniu 12.01.2009 roku linię 249 przedłużono z Nowej Wsi Szlachcekiejdo Czernichowa. Zlikwidowane zostały wówczas wariantowe kursy do Kaszowa. Końcówka zlokazlizowana jest na placu przy szkole, przy drodze nr 780.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
249 (1974-2009);

Zdjęcia:

KASZTANOWA
patrz: WOLA JUSTOWSKA


KLASZTORNA

Pętla autobusowa o nazwie Klasztorna zlokalizowana została przy skrzyżowaniu ulicy Igołomskiej (dzisiejsza ul. Ptaszyckiego) z ulica Klasztorną. Powstała w sąsiedztwie końcówki tramwajowej o tej samej nazwie.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
121 (1963-1963);

Zdjęcia:
-

KLESZCZÓW

W roku 2005 powstała pętla w Kleszczowie. Przedłużono tu linię 218 dotychczas kursującą do pętli we wsi Burów.

Obecnie kursujące linie:
218

Linie kursujące na pętlę:
218 (od 2005);

Zdjęcia:

KLINY ZACISZE

Pętla powstała przy nowowybudowanym osiedlu Kliny Zacisze. Końcówka zlokalizowana została przy skrzyzowaniu ulicy Pod Dębami i ulicy Butrymów.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
116 (2002-2002);

Zdjęcia:
-

KOBIERZYN

Pierwsza końcówka o nazwie Kobierzyn zlokalizowana została prawdopodobnie w okolicach skrzyżowania ulic Kobierzyńskiej i Zawiłej. W roku 1927 skierowano tu linie 9 z Rynku Podgórskiego. Linia kursowała tylko w niedzielę i święta. Nastepnie końcówkę przesunięto pod bramę szpitala (na początku lat `30). W roku 1937 autobusy wjeżdżały na teren szpitala.

Obecnie petla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
9 (1928-1931; 1937-1939),
9a (1931-1932),
9b (1932-1937);

Zdjęcia:
-

KOBIERZYŃSKA

Kobierzyńska to przystanek przelotowy dla linii 114, 124, 128, 194 na skrzyżowaniu ulic Kobierzyńskiej oraz Kapelanka. W roku 2006 skierowano tu również linię 213, dla której zlokalizowano tu poczatkowy i końcowy przystanek. W lipcu 2007 roku linię skierowano na pętlę w Łagiewnikach.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
213 (2006-2007);

Zdjęcia:
-

KOCHANÓW

Pętla we wsi Kochanów powstała w roku 1990. Wydłużono tu wtedy linię 238 kursującą do tej pory do pętli Zabierzów Ośrodek Zdrowia. Końcówka powstała nieopodal skrzyżowania z drogą do Kleszczowa. W roku 1993 część kursów linii 238 wykonywanych było do pętli Krzeszowice. W roku 1996 linię wydłużono do pętli Młynka.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
238 (1990-1996);

Zdjęcia:

KOCMYRZOWSKA

Przystanki zlokalizowane przy osiedlu Teatralnym, służyły w latach 1965-1966 jako końcówka dla linii 125 a w latach 1968-1969 jako końcówka dla linii 121.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
121 (1968-1969),
125 (1965-1966);

Zdjęcia:
-

KOCMYRZÓW

W latach `80 z Alei Przyjaźni do pętli w Kocmyrzowie (w okolicach Dworca PKP) wysłano autobusy linii 202. W roku 1993 pętlę zlikwidowano, a linię wydłużono do Luborzycy.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
202 (1983-1993);

Zdjęcia:
-

KOMBINAT

Wcześniejsza nazwa: CENTRUM ADMINISTRACYJNE HTS (C.A. HTS), CENTRUM ADMINISTRACYJNE HIL (C.A. HIL), KOMBINAT

Pętla powstała w latach `50. Wraz ze zmianami politycznymi i zmianami właścicieli kombinatu metalurgicznego, zmieniały się również nazwy końcówki. Pierwsza nazwa Centrum Administracyjne HiL (huta im. Lenina - przetrwała do końca lat `80). Następnie nazwę zmieniono na Centrum Administracyjne HTS (Huta im. T. Sendzimira) w skrócie C.A. HTS. W roku 2005 ogłoszono konkurs na nową nazwę pętli. Ostatecznie pętlę nazwano Kombinat. Pętla znajduje się na zakończeniu al. Solidarności tuz pod główną bramą wjazdową na teren kombinatu. Przystanki dla wysiadających, dla wiekszości linii znajdują się na al. Solidarności (foto 1 i 2). Przystanki dla wysiadających dla pozostałych linii znajdują się tuż przy przystanku tramwajowym [kierunek Zajezdnia Nowa Huta] (foto 3 i 4). Miejsca postojowe dla autobusów zlokalizowane są po przeciwnej stronie torowiska tramwajowego pomiędzy al. Solidarności a przystankami dla wsiadających (foto 5). Przystanki dla wsiadających dla linii znajdują się przed skrzyżowaniem al. Solidarności z dojazdem do głównej bramy kombinatu (foto 6) oraz tuż przed bramą zakładu, pod słynnym napisem "Huta im. Taduesza Sendzimira" (foto 7 i 8) wraz z przystankami przelotowymi. Dodatkowo na al. Solidarności, tuż za skrzyżowaniem z ul. Ujastek, w kierunku Placu Centralnego znajduje się przystanek przelotowy (foto 9).

Obecnie kursujące linie:
117, 132, 138, 139, 163, 174, 211, 242, 572

Linie kursujące na pętlę:
10-A (1951-1955),
110 (1979-1979),
117 (od 1975),
122bis (1972-1975),
125 (1967-1996),
125bis (1969-1970),
126 (1967-1968),
126bis (1967-1969),
132 (od 1967),
132bis (1967-1971),
136 (1970-1993),
138 (od 1976),
139 (od 1979),
142 (1975-1985),
149 (1985-1998; 2007-2012),
163 (od 1990),
172 (1990-2012),
174 (od 1985),
211 (od 2011),
242 (od 2009),
342 (1974-1976),
463 (2011-2012),
501 (1999-2012; 2015-2016),
572 (od 2012),
601 (1991-2012),
604 (2004-2012),
611 (1986-2005),
638 (1980-1986),
662 (2015-2015),
A (1959-1978; 1978-1979; 1979-1981; 1983-1996),
B (1971-1978; 1983-1999),
F (1976-1977),
G (1997-1999),
Z (1981-1982);

Zdjęcia:

KONARY

Pierwsza końcówka we wsi Konary powstała w roku 1987, przy skrzyżowaniu z drogą w kierunku Zielonej. Funkcjonowała przez parę miesięcy. Kolejna pętla powstała z końcem 1987 roku i zlokalizowana została przy skrzyżowaniu z droga do Skrzyszowa.

Obecnie kursujące linie:
265

Linie kursujące na pętlę:
265 (od 1987);

Zdjęcia:

KONOPNICKIEJ BOCZNA

Jedna z końcówek linii 112 w rejonie Rynku Dębnickiego. Opisywana pętla powstała w roku 1968.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
112 (1968-1968);

Zdjęcia:
-

KOPANKA

W dniu 18.02.2012 roku na pętlę we wsi Kopanka dotarły pierwsze autobusy linii 233. Linia kursuje tu ze Skawiny.

Obecnie kursujące linie:
233

Linie kursujące na pętlę:
233 (od 2012);

Zdjęcia:

KOPIEC KOŚCIUSZKI

Wcześniejsza nazwa: HOTEL POD KOPCEM, KOPIEC KOŚCIUSZKI

Pętla autobusowa pod Kopcem im. T. Kościuszki powstała w roku 1980. Zlokalizowano ją tuż przed wejściem do hotelu. Początkowo końcówka nazwana była Kopiec Kościuszki, w późniejszym czasie zmieniono nazwę na Hotel pod Kopcem. Od dnia 21.06.2008 powrócono do dawnej nazwy Kopiec Kościuszki. Obecna końcówka znajduje się przy wejściu na Kopiec.

Obecnie kursujące linie:
100, 101

Linie kursujące na pętlę:
100 (od 1980),
101 (od 2007),
M5 (1978-1980);

Zdjęcia:

KORABNIKI
patrz: SKAWINA KORABNIKI


KOSOCICE

Pętla w Kosocicach powstała w roku 1980 w rejonie skrzyżowania ulicy Niebieskiej i Osterwy. Skierowano tu wówczas nowopowstałą linię 104bis. W pierwszym okresie kursowania z końcówki Malborska a później z Placu Bohaterów Getta. W roku 1986 linię 104bis przenumerowano na 107. Pętlę przemianowano na przystanek przelotowy w roku 1994, zaś linię 107 przedłużono do Soboniowic.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
104bis (1980-1986),
107 (1986-1994);

Zdjęcia:

KOSOCICKA II

W związku z budową wezła drogowego na autostradzie A4 w rejonie ulicy Kosocickiej stworzono tymczasową pętlę autobusową dla linii 133. Autobusy zawracały na prowizorycznej pętli w okresie od września 2002 roku do grudnia 2003 roku.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
133 (2002-2003);

Zdjęcia:
-

KOSTRZE

Pierwsza pętla o nazwie Kostrze powstała w latach `50 przy ulicy Tynieckiej. Obecnie jest to przystanek pod nazwą Kostrze OSP (zdjęcia 1, 2 i 3). Kolejna końcówka o nazwie Kostrze powstała w latach `80 przy ulicy Dąbrowa (zdjęcia 4, 5, 6). Do roku 1998 kursowała tu linia 162, którą następnie przedłużono na stałe do pętli w Podgórkach Tynieckich. Obecnie pętla używana jest przez linię 412 (numer zmieniony dla dotychczasowych kursów wariantowych linii 112) oraz jako przystanek przelotowy dla linii 162 (linia ta wykonywała również skrócone kursy do tej końcówki do 26.08.2011 roku).

Obecnie kursujące linie:
412

Linie kursujące na pętlę:
12-A (1953-1955; 1957-1957),
112 (1957-1968),
112bis (1973-1975),
162 (1975-2011),
412 (od 2012);

Zdjęcia:

KOŚCIELNIKI

Końcówka w Kościelnikach powstała w roku 1973 przy skrzyżowaniu ulicy Sawy-Calińskiego z ulicą Podbiałową. W miejscu tym pętla istniała przez parę miesięcy. Na początku 1974 roku linię 151 przedłużono do Wróżenic.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
151 (1973-1974);

Zdjęcia:
-

KRAKOW AIRPORT T1

Wcześniejsza nazwa: PORT LOTNICZY (AIRPORT), PORT LOTNICZY, BALICE LOTNISKO

Pętla obecnie zlokalizowana jest przez terminalem Lotniska im. Jana Pawła II w pod krakowskich Balicach. Pierwsza końcówka powstała jeszcze w latach `60. Skierowano tu wówczas linię 109bis wariantowymi kursami z pętli Salwator (następnie linię przenumerowano na 209). Następnie w rejon lotniska skierowano linię 209bis a w latach `70 linię 208 jeżdżącą przez Pasternik. Pierwotna nazwana Lotnisko Balice otrzymała w 2006 roku nazwę Port Lotniczy z nazwą angielską Airport, a w 2012 roku zmieniono ją na Krakow Airport T1.

Obecnie kursujące linie:
208, 252, 902

Linie kursujące na pętlę:
109bis (1960-1961),
152 (1993-2001),
192 (2001-2007),
208 (od 1975),
209 (1961-1966),
209bis (1967-1970),
238 (1970-1975),
252 (1988-1993; od 2016),
292 (2007-2016),
602 (2005-2007),
692 (2005-2005),
902 (od 2007),
B (1997-1999),
D (1994-1997),
H (1990-1993),
K (1983-1983; 1984-1984; 1985-1985; 1986-1986; 1987-1987; 1988-1988; 1989-1989; 1990-1990; 1991-1991; 1992-1992; 1993-1993; 1995-1995; 1996-1996; 1997-1997; 1998-1998; 1999-1999);
X08 (2005-2005);

Zdjęcia:

KRAKOWSKA AKADEMIA

Wcześniejsza nazwa: KRAKOWSKA SZKOŁA WYŻSZA

Pętla przy Krakowskiej Szkole Wyższej powstała w roku 2005. Zlokalizowana jest pomiędzy kampusem uczelni a mostem Kotlarskim. Do dnia 20.06.2009 roku pętla funkcjonowała pod nazwą Krakowska Szkoła Wyższa (zdjęcia 1 i 2). Wraz ze zmianą nazwy szkoły zmieniona została nazwa pętli na Krakowska Akademia (zdjęcia 3, 4, 5 i 6).

Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym.

Linie kursujące na pętlę:
115 (2006-2011),
148 (2011-2012),
192 (2006-2010; 2010-2011),
287 (2008-2011),
292 (2007-2010; 2010-2011),
415 (2006-2007),
492 (2006-2008),
602 (2005-2007),
902 (2007-2009);

Zdjęcia:

KRAKOWSKA SZKOŁA WYŻSZA
patrz: KRAKOWSKA AKADEMIA


KRAKOWSKIE ZAKŁADY BETONIARSKIE

Krakowskie Zakłady Prefabrykacji Przemysłowej w Krakowie (pierwotna nazwa) powstały w pierwszych latach budowy Nowej Huty. Fabryka zlokalizowana została w Czyżynach w rejonie dzisiejszych ulic Centralnej, Nowohuckiej i Ciepłowniczej (o lokalizacji przesądziła bliskość Wisły, która miała być bazą surowcową oraz wodną drogą transportu gotowych elementów). Firma w swojej około 50-letniej historii wielokrotnie zmieniała nazwę i ulegała przekształceniom, funkcjonowała w latach 1952-2004. W rejony zakładu w 1961 roku skierowano linię 121bis (późniejszą linię 125). Nie ma jednak danych, co do dokładnej lokalizacji pętli. Na poniższych zdjęciach prezentowany jest rejon jednej z bram zakładowych w sąsiedztwie dzisiejszego biurowca ZIKiT-u.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
121bis (1961-1961),
125 (1961-1966);

Zdjęcia:

KRAKÓW ARENA

W 2011r. rozpoczęto prace przy budowie hali widowiskowo-sportowej pomiędzy al. Jana Pawła II a al. Pokoju w bliskim sąsiedztwie parku lotników. Równocześnie wykonano ulicę pomiędzy wspomnianymi powyżej alejami nadając jej imię Stanisława Lema. Droga przez pewien czas była "ślepo" zakończona tuż przed Wieczystą i dopiero podczas przebudowy ciągu ul. Mogilska - al. Jana Pawła II wykonano brakujący element. Przy samej hali wykonano również parę przystanków autobusowych pod nazwą Kraków Arena (inwestycję ostatecznie zakończono w 2014r.). Są to na co dzień przystanki przelotowe (obecnie dla linii 128) a podczas ważniejszych imprez uruchamiane są dodatkowe linie autobusowe, które rozpoczynają i kończą kursy właśnie w tym miejscu.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
402 (2014-2014),
404 (2014-2014);

Zdjęcia:

KRASIENIEC

Pętla we wsi Krasieniec Stary powstała w roku 1992. Skierowano tu wówczas nowoutworzoną linię nr 277 z Nowego Kleparza. Po 10 latach eksploatacji linię wydłużono do Iwanowic a dotychczasowy przystanek końcowy przeklasowano na przystanek przelotowy. W październiku 2015r. zmieniono nazwę przystanku na Krasieniec Pod Lipą.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
277 (1992-2002);

Zdjęcia:

KROWODRZA GÓRKA

Wcześniejsza nazwa: OSIEDLE KROWODRZA GÓRKA, OSIEDLE XXX LECIA PRL

Pętla powstała w latach `70 pod nazwą osiedle XXX-Lecia PRL. Na początku lat `90 nazwę końcówki zmieniono na nazwę Osiedle Krowodrza Górka. Pierwsza pętla zlokalizowana została wewnątrz osiedla przy ulicy Krowoderskich Zuchów. (zdjęcia 1, 2, 3, 4). W roku 2000 w wyniku nieporozumienia się MPK ze spóldzielnią mieszkaniową pętla została zamknięta na okres paru miesięcy. W tym czasie autobusy linii 102 zatrzymywały sie na zatoce autobusowej przy ul. Krowodreskich Zuchów, a linia 103 została skierowana na pętle Azory. W roku 2006 oddano nowy dworzec autobusowy. Zlokalizowany został tuż przy pętli tramwajowej u zbiegu ulic Krowodreskich Zuchów i Fieldorfa Nila (zdjęcie 5).

Obecnie kursujące linie:
102, 118, 120, 137, 168, 194, 207, 217, 220, 227, 237, 240, 247, 267, 287, 297, 637, 669

Linie kursujące na pętlę:
102 (od 1990),
103 (1978-2001; 2002-2005),
114 (1974-1981; 1981-1988),
115 (2012-2012),
118 (od 2008),
120 (od 2011),
137 (od 2011),
140 (1972-1974),
144 (1974-1976; 1977-1982),
163 (1976-1978),
164 (1978-1999),
168 (od 2011),
194 (od 2005),
207 (od 2011),
217 (od 2011),
220 (od 2011),
227 (od 2011),
240 (od 2011),
246 (2008-2009),
247 (od 2011),
267 (od 2008),
287 (od 2011),
297 (od 2011),
437 (2011-2012),
444 (1994-1996),
610 (1986-1991; 2012-2012),
637 (od 2012),
663 (1976-1979),
664 (1979-1986),
669 (od 2015),
D (1974-1978),
M2 (1975-1980);

Zdjęcia:

KRYSPINÓW

Pętla przy skrzyżowaniu dróg do Lieszek i do Balic w Kryspinowie powstała na potrzeby wariantowych kursów linii 209 (zdjęcia 1, 2 i 3). Pierwsze autobusy tej linii skierowano na tę końcówkę w roku 1961. Rok później wariantowe kursy linii 209 oznaczono numerem 209bis. W 1966 roku pętla przestała pełnić swoją funkcję, w późniejszym czasie wybudowano przy niej stację benzynową. Obecnie para przystanków przelotowych pod nazwą Kryspinów funkcjonuje w obrębie tego samego skrzyżowania. Na sezon letni 2012r. skierowano do Kryspinowa linię przyspieszoną 352 (przedłużając trasę linii 152 z Olszanicy). Autobusy jadąc od Krakowa zatrzymują się przy zalewie, następnie przez Budzyń dojeżdżają do przystanku Kryspinów (dla linii 209 w kierunku Morawicy).

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
209 (1961-1962),
209bis (1962-1964; 1966-1966),
352 (2012-2012; 2013-2013);

Zdjęcia:

KRYSPINÓW ZALEW

Pętla pod nazwą Kryspinów Zalew powstała na parkingu tuż przy zalewie kryspinowskim (zdjęcia 1, 2 i 3). Funkcjonowała zaledwie przez okres wakacyjny (czerwiec-wrzesień) 1980 roku. W późniejszych latach linia rekreacyjna K kursowała do końcówek Olszanica Bory lub Port Lotniczy. Obecnie przy opisywanej pętli (parking prywatny) na drodze wojewódzkiej nr 774 (DW774) znajduje się para przystanków przelotowych pod tą samą nazwą dla linii 209 (zdjęcie 4).

Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym.

Linie kursujące na pętlę:
K (1980-1980);

Zdjęcia:

KRZEMIONKI OŚRODEK TELEWIZYJNY

Pętla dla linii mikrobusowej M2 przy OTV Krzemionki powstała na początku 1975 roku. Po paru miesiącach linię zlikwidowano.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
M2 (1975-1975);

Zdjęcia:

KRZESŁAWICE OSIEDLE
patrz: WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE


KRZESŁAWICE PIEKARNIA

Końcówka pod nazwą Krzesławice Piekarnia bądź Kocmyrzowska, powstała w roku 1958. Zlokalizowana koło piekarni (stąd nazwa) przy skrzyzowaniu ulicy Kocmyrzowiskiej i Bulwarowej.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
110bis (1958-1958);

Zdjęcia:
-

KRZESZOWICE

Pierwsze autobusy MPK w Krzeszowicach pojawiły się na początku lat `90. Skierowano tu linię 238 wariantowymi kursami z pętli Kochanów. Wówczas autobusy kończyły swoją trasę na ulicy Daszyńskiego, gdzie zlokalizowany został przystanek dla wysiadających. Przystanek dla wsiadających znajdował się na ul. 3-go Maja. W 1996 roku linię 238 skrócono do Nowego Kleparza a w Krzeszowicach przystanki dla wsiadających i wysiadających zlokalizowane zostały na ul. 3-go Maja. W roku 2005 reaktywowano połączenie z Krzeszowicami. Na pętlę zlokalizowaną niedaleko dworca PKP, skierowano linię 278.

Obecnie kursujące linie:
278

Linie kursujące na pętlę:
238 (1993-1996),
278 (od 2005);

Zdjęcia:

KRZĘCIN

Pętla powstała przy boisku sportowym w centrum wsi. W lipcu 2007 roku na pętlę skierowano autobusy linii 213 (przedłużając ich trasę z pętli Skawina).

Obecnie kursujące linie:
213

Linie kursujące na pętlę:
213 (od 2007);

Zdjęcia:

KRZYSZTOFORZYCE

W październiku 2009 roku powstała nowa linia podmiejska o numerze 242. Skierowano ją na trasę z Kombinatu do wsi Krzysztoforzyce, znajdującej się nieopodal Łuczanowic (pętla linii 117).

Obecnie kursujące linie:
242

Linie kursujące na pętlę:
242 (od 2009);

Zdjęcia:

KRZYWACZKA

Pętla została stworzona dla linii 206 pod kościołem parafialnym w Krzywaczce. W roku 1996 linię skrócono do Radziszowa (pętla pod Senatorium).

Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym.

Linie kursujące na pętlę:
206 (1992-1996);

Zdjęcia:

KUJAWY

Pętla Kujawy zlokalizowana została na końcu dawnej wsi (obecnie w granicach miasta Krakowa, na zakończeniu ulicy Dymarek). Jako pierwszą skierowano tu linię 151 a następnie 111, wariantowymi kursami z pętli Pleszów. Następnie pojawiła się tu linia 146, którą w 2014r. podzielono na dwie (141 i 181).

Obecnie kursujące linie:
181

Linie kursujące na pętlę:
111 (1974-1976),
146 (1976-2014),
151 (1973-1974),
181 (od 2014);

Zdjęcia:

KURDWANÓW
patrz: OSIEDLE KURDWANÓW


KURDWANÓW PĘTLA

Końcówka stworzona została na przystaku przelotowym przy pętli tramwajowej KST - Kurdwanów na ulicy Wincentego Witosa. Kończyły tu trasę m.in. linie 133, 135, 144 i 265. Obecnie kończy tu kursy część wieczornych kursów, linia 133.

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
133 (2002-2004),
135 (2000-2001; 2002-2013),
144 (2000-2002),
265 (2000-2001);

Zdjęcia:

KUŹNICY KOŁŁĄTAJOWSKIEJ

Końcówka powstała na przystanku przelotowym, dla linii strefowych jadących al. 29-go Listopada z kierunku Michałowic do Krakowa. w latach 2003-2016 miała tu swój przystanek początkowy i końcowy linia 137 (w 2016 roku linię skierowano na pętlę Górka Narodowa Wschód).

Obecnie przystanek przelotowy.

Linie kursujące na pętlę:
137 (2003-2016),
637 (2012-2015);

Zdjęcia:

KWARTOWA

Końcówka zlokalizowana była przy skrzyżowaniu ulicy Dobrego Pasterza z ulicą Kwartową. Funkcjonowała dla linii 117 w 1967 roku oraz dla linii 124 w latach `61-`67.

Obecnie pętla nie istnieje.

Linie kursujące na pętlę:
117 (1967-1967),
124 (1961-1967);

Zdjęcia:
-