» powrót
pętle autobusowe M
MADALIŃSKIEGO Koncówka powstała od nazwy ulicy. W roku 1953 skierowano tu linię 12-A, która z przerwą dwu letnią, kursowała tu do roku 1957. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 12-A (1953-1953; 1955-1957); Zdjęcia: - |
MAJORA Przystanek przelotowy pod nazwą Majora stał się w latach 1978-1980 przystankiem końcowym dla linii mikrobusowej M6 a w okresie 1967-1984 przystankiem końcowym dla linii dziennej numer 105 a w okresie 1980-1984 dla linii nocnej 624 (obie kursujące z Dworca Głównego). Obecnie przytanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: 105 (1967-1984), 624 (1980-1984), M6 (1978-1980); Zdjęcia: - |
MALBORSKA Wcześniejsza nazwa: PROKOCIM PĘTLA Przystanek Malborska jak końcówka wykorzystany został już w roku 1954 za sprawą linii 4-A (późniejsza linia 104). W roku 1962 skierowano tu linię 103 (nazwa pętli Prokocim Pętla), w roku 1973 linię 143 a w roku 1999 linię 104 z Borku Fałęckiego (nazwa pętli Malborska). Stał się on przystankiem początkowym i końcowym tylko dla tych linii. Dla pozostałych linii jadących ulicą Kamieńskiego pozostał on jako zwykły przystanek. Obecnie przytanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: 4-A (1954-1955), 103 (1962-1965), 103bis (1966-1966), 104 (1999-2000), 104bis (1980-1982), 143 (1973-1982); Zdjęcia: - |
MAŁE BŁONIA patrz: CICHY KĄCIK |
MAŁY RYNEK Pętla na Małym Rynku powstała w 1929 roku. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 10 (1929-1932; 1933-1934), 11 (1929-1929), 14 (1929-1934); Zdjęcia: - |
MARSZOWIEC patrz: ZIELONKI MARSZOWIEC PĘTLA |
MEKSYK patrz: PLESZÓW |
MISTRZEJOWICE Pierwsza pętla pod nazwą Mistrzejowice powstała w roku 1969 i znajdowała się na ulicy Bitwy nad Bzurą na terenie os. Bohaterów Września. Skierowano tam wówczas linie 123, 128 oraz 136. Kolejna pętla pod nazwą Mistrzejowice, zobudowana w roku 1971, znajdowała się wewnątrz osiedla Tysiąclecia przy ulicy Miśnieńskiej (obecnie to parking osiedlowy). Obecna końcówka tuż przy pętli tramwajowej na Mistrzejowicach (wybudowanej w 1974 roku), powstała w roku 1986. Obecnie kursujące linie: 123, 178, 482, 611 Linie kursujące na pętlę: 123 (od 1969), 123bis (1973-1973), 128 (1973-2015), 132bis (1967-1970), 136 (1970-1993), 136bis (1970-1970), 142 (1990-1992), 148 (2002-2005), 149 (1989-1989), 153 (1973-1977), 178 (od 2005), 188 (2005-2007), 198 (1986-1997), 267 (1989-2001), 328 (1999-2000), 428 (1992-2009; 2000-2005), 482 (od 2012), 604 (1984-1991), 611 (od 2015), 612 (1986-2005), 618 (2013-2015), 623 (1971-1986), 628 (1973-1986), E (1975-1977), M (1992-1992; 1993-1993), Z (1981-1982); Zdjęcia: - |
MLECZARNIA patrz: BRONOWICE MLECZARNIA |
MŁYNKA patrz: MŁYNKA PĘTLA |
MNIKÓW W połowie lat `70 z Placu Wolnica do Mnikowa skierowana została linia rekreacyjna, która kursowała w okresie maj-październik w dni wolne od pracy. Obecnie końcówka służy jako przystanek przelotowy dla linii 269. Obecnie przystanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: 505 (1973-1973); Zdjęcia: - |
MOGILANY patrz: MOGILANY RYNEK |
MOST DĘBNICKI /LUDWINÓW/ Pierwsza końcówka przy moście Dębnickim (funkcjonowała prawdopodobnie również pod nazwą Ludwinów) powstała w lutym 1934 roku. Po ponad miesiącu, kursująca tu linię numer 16 przedłużono do ulicy Kapelanka. W roku 1950 przywrócono nazwę końcówki - Most Dębnicki - dla linii 6-A (późniejsza linia 106), w roku 1955 dla linii 14-A (późniejsza 114), a w roku 1954 dla linii 4-A (późniejsza linia 104). Nowa końcówka powstała przy skrzyżowaniu ulicy Zamkowej z ulicą Madalińskiego. Pętlę zlikwidowano ok. 1957 roku. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 4-A (1954-1957), 6-A (1950-1951), 14-A (1955-1955), 16 (1934-1934); Zdjęcia: - |
MOST GRUNWALDZKI patrz: CENTRUM KONGRESOWE |
MOTYLA patrz: PŁASZÓW SZKOŁA |
MYDLNIKI KOŚCIÓŁ patrz: MYDLNIKI |