» powrót
pętle autobusowe S
SADOWA Końcówka dla linii 117 powstała w roku 1966. Zlokalizowana była przy al. 29-go Listopada. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 117 (1966-1966); Zdjęcia: - |
SENATORSKA patrz: SALWATOR |
SIEWNA WIADUKT Dotychczasowy przystanek przelotowy dla linii 114 (kierunek Prądnik Biały Zachód) od 17.11.2012r. do 30.08.2013 funkcjonował jako początkowy i końcowy dla linii 154. Końcówka ta to zatoka autobusowa na ul. Pachońskiego przy rondzie u zbiegu ul. Pachońskiego, Mackiewicza i Siewnej. Jako ciekawostkę należy podać, iż w połowie lat `80 w sąsiedztwie w/w dzisiejszego ronda powstać miała pętla prawdopodobnie pod nazwą Siewna. Rozpoczęto nawet prace (do dziś doszukać można się płyt betonowych i fragmentów krawężników) ale w roku 1988 zdecydowano jednak wysłać autobusy linii 114 na ulicę Bociana pod popularnego Okrąglaka (dzisiejsza pętla Górka Narodowa). Obecnie pętla nieużywana w ruchu liniowym. Linie kursujące na pętlę : 154 (2012-2013); Zdjęcia : - |
SKAŁY MNIKOWSKIE patrz: MNIKÓW SKAŁY |
SKARŻYŃSKIEGO Wcześniejsza nazwa: DOMY STUDENCKIE POLITECHNIKI Pętla powstała w roku 1976 przy nowowybudowanych akademikach Politechniki Krakowskiej na zakończeniu ulicy Skarżyńskiego. Na potrzeby transportu studentów powstała linia 129 kursująca z Dworca Głównego. W roku 1983 linię 129 przedłużono do pętli Osiedle Dyzwizjonu 303. W 2012 roku końcówkę reaktywowano pod nazwą Skarżyńskiego. Obecnie kursujące linie: 429 Linie kursujące na pętlę: 129 (1976-1983), 429 (od 2012), 439 (2012-2016); Zdjęcia: - |
SKAWINA HUTA ALUMINIUM patrz: SKAWINA ZAKŁADY METALURGICZNE |
SKOTNIKI Pętlę zlokalizowano na dzisiejszym skrzyżowaniu ulic Skotnickiej-Babińskiego i Kozienickiej. Pętla powstała w roku 1953 i skierowano tu linię 6-A (późniejsza 106). Pod koniec lat `60 podczas przebudowy ulic w kierunku Skawiny oraz w kierunku ulicy Tynieckiej wybudowano nową końcówkę przy szkole w Skotnikach. Pętla pod skotnicką wieżą ciśnień została zlikwidowana. Obecnie przystanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: 6-A (1953-1957), 106 (1957-1967; 1969-1970); Zdjęcia: - |
SŁOMNIKI OSIEDLE Po wielu latach starań w dniu 11.04.2011 ruszyła linia aglomeracyjna łącząca Słomniki z Krakowem. Linia 222 kursuje z Dworzeca Czyżyny przez Kocmyrzów, Luborzycę, Marszowice, Polanowice, Niedźwiedź do pętli pod nazwą Słomniki Osiedle. Przystanek końcowy i początkowy znajduje się na ulicy Świerczewskiego. Obecnie kursujące linie: 222 Linie kursujące na pętlę: 222 (od 2011); Zdjęcia: - |
SMOLEŃSK Końcówka na ulicy Smoleńsk, podobnie jak końcówka na ulicy Straszewskiego, powstała w roku 1969. Ostatecznie autobusy z tej ulicy wycofano w roku 1985. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 109 (1968-1968; 1977-1978), 134 (1967-1968; 1968-1971; 1971-1978; 1981-1982), 209 (1968-1968), 209bis (1968-1968), L (1961-1961; 1962-1962; 1963-1963; 1964-1964; 1965-1965; 1966-1967; 1968-1968; 1969-1969; 1970-1970; 1971-1971; 1973-1973; 1974-1974; 1975-1975; 1976-1976; 1977-1977; 1978-1978; 1979-1979; 1980-1980), S (1964-1964; 1965-1965; 1966-1966; 1967-1967; 1968-1968; 1969-1969; 1970-1970; 1971-1971), T (1964-1964; 1965-1965; 1966-1966; 1967-1967), Z (1969-1969; 1970-1970; 1971-1971); Zdjęcia: - |
STRASZEWSKIEGO Końcówka na ulicy Straszewskiego funkcjonowała w latach `30, `70 i `80. Początkowo (w roku 1928) skierowano tu linię numer 7, która kursowała na Zakrzówek (jedynie do 1931 roku). W latach `70 skierowano tu częśc linii strefowych. Po roku 1980 autobusy linii 109, 209, 229 i 239 skierowano na ulicę Smoleńsk a po roku 1985 linię 134 skierowano na Rondo Grunwaldzkie. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 7 (1928-1931), 9 (1931-1932), 15 (1936-1936; 1937-1937), 109 (1968-1971; 1972-1977; 1978-1979), 134 (1978-1981; 1982-1985), 209 (1968-1968; 1968-1970), 209bis (1968-1968; 1968-1970), K (1980-1980), L (1981-1981; 1982-1982; 1983-1983; 1984-1984); Zdjęcia: - |
STRUGA Przystanek przelotowy na al. Solidarności, służył jako przystanek końcowy i początkowy dla linii pospiesznej F w roku 1976 (następnie linię wydłużono do pętli Kombinat) oraz liniom mikorbusowym. Obecnie wieczorami (dla ostatnich kursów) służy jako przystanek końcowy dla większości linii kursujących normalnie do pętli Kombinat. Po koniec września 2012r. na przystanek Struga (kierunek Plac Centralny) przedłużono linię 501 z pętli Al. Przyjaźni (przez al. Róż, ul. Rydza-Śmiałego, ul. Struga). Obecnie przystanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: 103 (2015-2015), 501 (2012-2016), F (1976-1976), M1 (1975-1981); Zdjęcia: - |
SWOSZOWICE POCZTA Przystanek Swoszowice Poczta od lat służył jako przystanek przelotowy dla takich linii jak 135, 145 czy aglomeracyjnych 215, 225 czy 265. Od dnia 22.04.2013r. stał się przystankiem początkowym i końcowym dla linii 155, która dotychczas kończyła trasę na przystanku Swoszowice. Od marca 2017 roku stał się również przystankiem początkowym i końcowym dla wariantu linii 184 przedłużonego z os. Kurdwanów właśnie do Swoszowic (warian oznaczono jako 484, w drodze powrotnej w kierunku Czerwonego Prądnika linia oznaczona jest jako 184). Obecnie kursujące linie: 484/184 Linie kursujące na pętlę: 155 (2013-2017), 484 (od 2017); Zdjęcia: - |
SZKLARSKA Przystanek przelotowy Szklarska służył również jako przystanek początkowy i końcowy dla linii pospiesznej H. Obecnie przystanek przelotowy. Linie kursujące na pętlę: H (1990-1992); Zdjęcia: - |
SZKOŁA PODCHORĄŻYCH Wcześniejsza nazwa: ŁOBZÓW Końcówka autobusowa przy Szkole Podchorążych została zlokalizowana tuż przy końcówce tramwajowej na końcu ulicy Kazimierza Wielkiego pod Pałacem Łobzowskim (dzisiejszy budynek Politechniki Krakowskiej). Liani 12 kursowała tylko przez póltora roku ze względu na małą frekwencję. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 12 (1929-1931); Zdjęcia: - |
SZPITAL DR ANKI Wcześniejsza nazwa: SZPITAL SPECJALISTYCZNY Pętla przy szpitalu Dr Anki (obecnie Jana Pawła II) powstała w roku 1957. Końcówka zlokalizowana została na ulicy Głębokiej przy skrzyżowaniu ulic Prądnickiej i Fieldorfa-Nila. W roku 1974 wszystkie kursy linii 114 skierowano na pętlę na osiedlu XXX-lecia PRL (obecnie osiedle Krowodrza Górka) a pętlę zlikwidowanow roku 1976. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 7-A (1957-1957), 107 (1957-1957), 114 (1965-1974), 117 (1963-1964), M3 (1975-1976); Zdjęcia: - |
SZPITAL SPECJALISTYCZNY patrz: SZPITAL DR ANKI |
SZPITAL UBEZPIECZALNI SPOŁECZNEJ Dla potrzeby linii numer 8 kursującej z Nowego Kleparza, przy dzisiejszym Szpitalu im. Narutowicza, zlokalizowano koncówkę autobusową. Linia kursowała w latach 1935-1937. Nastepnie zmieniono numer linii na numer 6. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 6 (1938-1939), 8 (1935-1937); Zdjęcia: - |
SZUJSKIEGO Końcówka zlokalizowana na ulicy Szujaskiego powstała w roku 1967. Autobusy kursowały ulicą Dolnych Młynów, następnie Krupniczą i kończyły trasę na ulicy Szujskiego (powrót ulicą Rajską). w roku 1974 końcówkę zlikwidowano a autobusy skierowano na plac Hanki Sawickiej przy obecnym szpitalu im. Dietla. Obecnie pętla nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 118 (1967-1974), 118bis (1967-1969), 126 (1970-1974), 126bis (1974-1974), 144 (1974-1974), 626 (1973-1979); Zdjęcia: - |