Autosan M09LE Sancity

Autosan M09LE Sancity
W dniu 23.03.2011 pojawił się na linii 137 niespełna dziewięciometrowy model Autosana. Wozy te znane są już z krakowskich ulic ale opisywany pojazd różni się jednak od eksploatowanych w naszym mieście SanCity przede wszystkim nowym wyglądem ściany czołowej i tylnej. Testowy wóz wyposażony jest również w inny silnik - spełniający wymogi Euro 5 oraz automatyczną skrzynię biegów Allison. Z wozem tym wiąże się parę ciekawostek. Otóż pojazd ten wcześniej różnił się wyglądem zewnętrznym - posiadał przód i tył takie jak krakowskie M09LE. Dopiero na początku 2011 roku został przebudowany i otrzymał nowe ściany jak cała nowa rodzina autobusów z fabryki Autosan. Po modernizacji otrzymał typowo krakowskie, tj. biało-niebiesko-granatowe malowanie. Testowy M09LE jest również pierwszym pojazdem testowym w Krakowie, który został oklejony numerami taborowymi - #BA997. MPK testowało już wcześniej tego typu pojazdy: Jelcza M083C Libero i Autosana A0808MN SanCity, czyli pierwowzory opisywanego Autosana M09LE, pierwszy z nich w październiku 2007 roku, drugi na przełomie marca i kwietnia 2009 roku. Konstrukcja pojazdu oparta została na prototypie Autosana A613MN Mini z 2000 roku. W 2002 roku Autosan zaprezentował model A0808MN Koliber a po 3 latach projekt nowego mini busa trafił do Jelcza. W 2006 roku pojawił się nowy Jelcz o oznaczaniu M083C Libero. Od stycznia 2009 roku pojazd oferowany był jako Autosan A0808MN Sancity, a po II kwartale 2009 roku Autosan M09LE Sancity. W 2010 roku Autosan wprowadza na rynek nową serię pojazdów ze zmienionym wyglądem (zmiany dotyczą również modelu M09LE). W maju 2011 roku testowy model M09LE stał się w pełni krakowskim pojazdem. Przenumerowany został na #BA113.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSanocka Fabryka Autobusów "Autosan"
Długość8500 mm
Szerokość2400 mm
Wysokość2630 mm
Roztaw osi4000 mm
Masa własna6900 kg
Ilość miejsc52
Ilość miejsc siedzących16
Wys. podłogi na zwisie przednim340 mm
Wys. podłogi na zwisie tylnym936 mm
Udział procentowy niskiej podłogi60 %
SilnikCummins ISB4.5e5 185B
Skrzynia biegówAllison T280R
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


BA997

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne