RONDO MOGILSKIE
Wcześniejsza nazwa: RONDO
Pierwsza końcówka w rejonie dzisiejszego Ronda Mogilskiego powstała w roku 1934 pod nazwą Mogilska (spotykana również pod nazwą Lubicz).
Pętla wokół nowego Ronda powstała w roku 1952. Zlikwidowane zostało torowisko na ulicy Mogilskiej (przy skrzyżowaniu z ulicą Beliny-Prażmowskiego),
wydłużono torowisko w kierunku Nowej Huty, jednocześnie likwidując końcówkę Dąbie (na ulicy Mogilskiej przed mostem na rzece Białucha).
Do roku 1964 kończyły tu trasę tramwaje liniowe zwykłe oraz wspomagające (bis). Do roku 1971 końcówka funkcjonowała pod nazwą Rondo.
W latach 1971-2006 pętla używana była tylko jako końcówka rezerwowa, już pod nazwą Rondo Mogilskie (zdjęcia 1 i 2).
Z początkiem 2006 roku przystąpiono do kapitalnej przebudowy Ronda Mogilskiego. Nowe rondo znacznie różni się dotychczasowego i nie pełni roli pętli tramwajowej a jedynie węzła przesiadkowego.
Obecnie końcówka nie istnieje.
Linie kursujące na pętlę:
0 (1953-1956),
1 (1956-1964),
2 (1952-1959),
2 /nocna/ (1957-1959),
3 (1956-1957; 1958-1958; 1958-1964; 1964-1965),
4 (1952-1964),
4 /nocna/ (1957-1964),
5 (1952-1964),
5bis (1957-1958),
5 /nocna/ (1957-1964),
7 (1966-1966),
7 /nocna/ (1966-1966),
9 (1952-1965),
10 (1953-1964),
10 /nocna/ (1957-1964),
10bis (1956-1958; 1958-1960),
15 (1954-1964),
15 /nocna/ (1957-1964),
17 (1959-1964),
17 /nocna/ (1959-1964),
A /nocna/ (xxxx-1957);
Zdjęcia:
|