» powrót
pętle tramwajowe P
PARK JORDANA patrz: CICHY KĄCIK |
PARK KRAKOWSKI Wcześniejsza nazwa: PLAC INWALIDÓW, ROGATKA NOWOWIEJSKA Jedna z pierwszych końcówek wąskotorowego tramwaju zlokalizowana została przy Parku Krakowskim na ulicy Królewskiej. Pierwsze tramwaje zaczęły tu kursować już w roku 1896. W latach `30 XX wieku linię przebudowano na torowisko normalnotorowe. W latch okupacji niemieckiej końcówkę nazywano Plac Inwalidów. Końcówkę zlikwidowano w 1945 roku. Obecnie końcówka nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 2 (linia wąskotorowa tramwaju konnego) (1896-1901), 2 (linia wąskotorowa tramwaju elektrycznego) (1901-1928), 2 (1945-1945), 8 Linia tylko dla Niemców (Nur für Deutsche) (1941-1945); Zdjęcia: - |
PLAC BERNARDYŃSKI Końcówka zlokalizowana była u wylotu ulicu św. Gertrudy. Funkcjonowała w roku 1939. Według danych końcówka mogła nazywać się również Wawel. Obecnie końcówka nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 8 (1939-1939), 9 (1939-1939); Zdjęcia: - |
PLAC CENTRALNY patrz: PLAC CENTRALNY IM. RONALDA REAGANA |
PLAC INWALIDÓW patrz: PARK KRAKOWSKI |
PLAC KAZIMIERZA WIELKIEGO Pierwsze tramwaje na plac Kaziemierza Wielkiego (obecnie plac Axentowicza) przybyły w roku 1939 na linii 9. We wrześniu tego samego roku (z powodu wybuchu II Wojny Światowej) tramwaje linii 9 zostały zlikwidowane. Obecnie końcówka nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 9 (1939-1939); Zdjęcia: - |
PLAC WOLNICA Końcówka na Placu Wolnica powstała w roku 1945 i jako końcówka wąskotorowa funkcjonowała do roku 1953. W roku 1956 uruchomiono nową, normalnotorową końcówkę pod tą samą nazwą, która funkcjonowała do 1965 roku. Obecnie końcówka nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 1 (linia wąskotorowa tramwaju elektrycznego) (1945-1953), D (linia wąskotorowa tramwaju elektrycznego) (1950-1953), 10bis (1956-1958; 1958-1960), 13bis (1958-1959), 18 (1959-1965), 18 /nocna/ (1959-1959), 19 (1959-1960); Zdjęcia: - |
PŁASZÓW Wcześniejsza nazwa: WIELICKA Pierwsza końcówka pod nazwą Wielicka powstała poprzez odgałęzienie linii tramwajowej biegnącej od III Mostu w kierunku ulicy Wielickiej. Została zbudowana w roku 1938. Rok później (1939) linię numer 6 przedłużono w rejon linii kolejowej przy ulicy Wielickiej. Kolejna pętla powstała na wysokości Cmentarza Podgórskiego (prawdopodobnie w wykopie). Nastepnie linię przedłużono do ulicy Dworcowej. Obecnie końcówka nie istnieje. Linie kursujące na pętlę: 6 (1938-1944; 1947-1960), 6 /nocna/ (1957-1960), 9 (1946-1947; 1952-1960), 13 (1954-1960), 13 /nocna/ (1957-1960), B /nocna/ (1948-1957); Zdjęcia: - |