Rotax c6

Rotax c6
Wraz z przybyciem pierwszego wagonu typu E6, do Krakowa trafiła doczepa typu c6. Podobnie jak wagon motorowy, doczepa jest dwukierunkowa. Przed przybyciem do Krakowa wozy te kursowały we Wiedniu, gdzie przeznaczone były do obsługi linii metra o numerze U6. Kursowały w zestawieniu E6+c6+c6+E6 oraz w późniejszym czasie w zestawieniu E6+c6+T+c6+E6. Po pomyślnych testach wagonu silnikowego E6 przystąpiono do projektu nowego typu tramwaju o oznaczeniu EU8N. Nowy tramwaj powstał poprzez rozłączenie wagonu E6 a pomiędzy nie wstawiono niskopodłogową część. Wagony jednocześnie pozbawiono dwukierunkowości. Więcej szczegółów dotyczących nowego typu wagonów można znaleźć -> tutaj <- . Wagony doczepne c6 wykorzystane zostały na części niezbędne do funkcjonowania nowego wagonu, m.in. układ przegubu wraz z wózkiem jezdnym. Łącznie do MPK Kraków zakupiło 25 sztuk wozów c6, które nigdy liniowo nie pojawiły się na mieście. Posłużyły jedynie do stworzenia nowego typu wagonów o oznaczeniu EU8N.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentBombardier-Rotax (wcześniej Lohner)
Długość19490 mm
Szerokość2305 mm
Wysokość3239 mm
Roztaw osi1800 mm
Masa własna19800 kg
Ilość miejsc108
Ilość miejsc siedzących36
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi942/942/942/942 mm

zdjęcia wagonów c6 zakupionych z Wiednia


Wnętrze pojazdu

Wnętrze pojazdu


1928

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1987,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 1, Rok 1990,
» Od Warsztatów Przetwórczych do Alstom Konstal S.A., Łódź 1999