Scania CN113ALB

Scania CN113ALB
Po upadku komunizmu w naszym kraju nastał okres wielkich zmian ustrojowych i politycznych. W związku z tym na początku lat `90 można było zastanawiać się nad bezproblemowym zakupie produktów z tzw. Europy Zachodniej. Już w 1991 roku krakowskie MPK zdecydowało się na testy pojazdów z Niemiec i Szwecji. Na przełomie sierpnia i września 1991 roku sprowadzono z Niemiec przegubowy autobus marki Man SG242, miesiąc później 12-metrową Scanię CN113CLB. W między czasie na krakowskich ulicach pojawiła się przegubowa Scania CN113ALB wypożyczona z firmy AB Uppsalabuss. Autobus wyposażony był w silnik Scania DSC 11.08 oraz automatyczną skrzynię biegów GAV. W odróżnieniu do zakupionych w późniejszych latach pojazdów tego modelu wóz wyposażony był w układ drzwi 2-2-2-0. Opisywany autobus można było spotkać tylko na linii 119. Po testach wszystkich trzech autobusów MPK zdecydowało się na zakup jednej sztuki Man-a SG242 oraz łącznie 30 egzemplarzy wozów Scania CN113ALB (15 sztuk w 1992r., 5 sztuk w 1993r. oraz 10 sztuk w 1996r.).

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość17925 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3200 mm
Roztaw osi5500/5500 mm
Masa własna16902 kg
Ilość miejsc150
Ilość miejsc siedzących45
Wysokość podłogi I/II/III drzwi705/705/705 mm
Silnik
Scania DSC 11.08
Skrzynia biegówGAV 781R
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


OAW 549

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne