Scania CN113ALB #38030

Scania CN113ALB #38030
Na początku lat `90 krakowski przewoźnik postanowił zakupić pojazd przegubowy z tzw. zachodu. Najpierw przetestowano autobusy Man SG242 i Scania CN113ALB, po czym zdecydowano się na zakup tylko jednej sztuki Man-a i aż łącznie 30 sztuk autobusów szwedzkiego producenta. Pojazdy otrzymały numerację 38001-38015 (dostarczone w roku 1992), 38016-38020 (dostarczone w roku 1993), 38021-38030 (dostarczone w roku 1996). Przydzielano je wówczas do zajezdni Czyżyny a po jej likwidacji przeniesiono na zajezdnię Płaszów, gdzie kursowały do końca eksploatacji. Pierwsze kasacje popularnych ALB zaczęły się w 2010r. Ostatnie dwie sztuki (#PE095 i #PE100) dotrwały do początku lutego 2015r. Wóz #PE100 (ostatni z zakupionych autobusów Scania CN113ALB) pozostawiono jako pojazd historyczny. Otrzymał pierwotny numer taborowy #38030.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość17925 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3200 mm
Roztaw osi5500/5500 mm
Masa własna16902 kg
Ilość miejsc150
Ilość miejsc siedzących45
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi705/705/705/855 mm
Silnik
Scania DSC 11.21
Skrzynia biegówVoith D 864
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu (przed modernizacją)

Wnętrze pojazdu (po modernizacji)


38030


PE 100

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne