» powrót
ZHKiL K #437
We wrześniu 2017 roku krakowskie MPK zakupiło jeden egzemplarz wagonu technicznego K o numerze taborowym #P-15. Tramwaj ten wyprodukowany został w 1941 roku w zakładach w Chorzowie. Trafił do Berlina jako typ TF40, gdzie otrzymał numer taborowy #3940. Po zakończeniu wojny, po remoncie wprowadzony do ruchu w Warszawie z numerem #437, kursował liniowo do 1969 roku, po czym został przebudowany na pług. W Krakowie tramwaj został pieczołowicie odrestaurowany. Otrzymał malowanie, oznaczenia i wyposażenie wg zamówienia jakie złożyły władze stolicy jeszcze przed wybuchem wojny. Wprowadzony do ruchu jako wagon historyczny w kwietniu 2019 roku podczas uroczystej prezentacji, o której można przeczytać -> tutaj <-).
dane techniczne
Producent | Zjednoczone Huty Królewska i Laura S.A. |
Długość | 11294 mm |
Szerokość | 2200 mm |
Wysokość | 3160 mm |
Roztaw osi | 3200 mm |
Masa własna | 15000 kg |
Ilość miejsc | 52 |
Ilość miejsc siedzących | 24 |
Wysokość podłogi I/II drzwi | 795/795 mm |
Moc ciągła silników | 2x45kW |
Napięcie zasilania | 600 V |
Prędkość max. | 40 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne