Solaris Urbino 8,9LE III Electric
Solaris Urbino 8,9LE III Electric to niskowejściowy autobus miejski, zaprezentowany po raz pierwszy jesienią 2011 roku podczas targów Transexpo 2011.
Pojazd o długości niespełna 9 metrów wyposażony został w napęd elektryczny, którego głównym elementem jest czteropolowy silnik asynchroniczny o mocy maksymalnej 120 kW (163 KM) i
maksymalnym momencie obrotowym 1400 Nm. Energia magazynowana jest w dwóch bateriach litowych o łącznej pojemności 120,9 kWh i napięciu znamionowym 600V polskiej firmy Wamtechnik.
Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu baterii wynosi 100 km. Prędkość maksymalna autobusu ograniczona została do 50 km/h.
Konstrukcja wykonana została z rur stalowych a poszycie ze stali nierdzewnej i włókna węglowego.
Dotychczas powstały 3 egzemplarze. Jeden z nich pojawił się na testach w Krakowie.
Przybył na zajezdnię Wola Duchacka zaraz po Nowym Roku. Kursował w dniach od 3 do 13 stycznia 2013r. na linii 537 (z Witkowic do Dworca Głównego Wschód).
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zapowiada kupno 10 podobnych maszyn.
Produkcja seryjna tego modelu ma rozpocząć się w roku 2013.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Solaris Bus & Coach S.A. |
Długość | 8950 mm |
Szerokośćć | 2400 mm |
Wysokość | 3250 mm |
Roztaw osi | 4380 mm |
Masa własna | b.d. |
Ilość miejsc | b.d. |
Ilość miejsc siedzących | 25 |
Wysokość podłogi I/II drzwi | 320/320 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 70 % |
Silnik elektryczny | Vossloh Kiepe 4 polowy asynchroniczny |
Baterie | Wamtechnik litowe poj. 120,9 kWh i napięciu 600V |
Prędkość max. | 50 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne