Solaris Urbino 12 IV LE Lite Hybrid

Solaris Urbino 12 IV LE Lite Hybrid
Podczas targów Transexpo w Kielcach w październiku 2018 roku na stoisku Solaris Bus & Coach zaprezentowano niskowejściowy autobus oparty na bazie Solarisa Urbino 12 LE w karoserii IV generacji. Pojazd oprócz spalinowego silnika Cummins o mocy 210 KM spełniającego normę Euro 6, wyposażony został w silnik elektryczny o mocy 11,5 kW (16 KM) odpowiedzialny za rekuperację energii z hamowania. Ponadto postarano się obniżyć masę własną pojazdu aby jeszcze bardziej wpłynąć na zmniejszenie zużycie paliwa. Zastosowano także układ jezdny z modelu Solaris Urbino 8,9 LE. Pełne oznaczenie modelu to Urbino 12 LE Lite Hybrid. Pojazd ten pojawił się w Krakowie pod koniec czerwca 2021 roku. W okresie od 01.07.2021 roku do 22.07.2021 roku kursował na liniach podmiejskich takich jak 207 czy 228. Po zakończeniu testów w MPK pozostał w Krakowie w PKS Małopolska, obsługując przez ok. 2 tygodnie m.in. linię z Krakowa do Myślenic.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSolaris Bus & Coach S.A.
Długość11840 mm
Szerokość2543 mm
Wysokość3300 mm
Roztaw osi5900 mm
Masa własna9550 kg
Ilość miejsc87
Ilość miejsc siedzących42
Wysokość podłogi I/II drzwi320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi60 %
Silnik spalinowyCummins ISB4.5 E6 210H
Silnik elektrycznymocy 11,5 kW (16 KM)
Skrzynia biegówZF 6 AP 1000 BS EcoLife
Prędkość max.b.d.

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


BU300

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne