Škoda Perun 26BB HE

Škoda Perun 26BB HE
Na początku czerwca 2014r. na krakowskich ulicach pojawił się kolejny autobus elektryczny. Tym razem na testy sprowadzono pojazd Perun 26BB HE czeskiej marki Škoda Electric. Jednak firma ta wykonała całe niezbędne wyposażenie instalując je w specjalnie do tego przygotowanym polskim nadwoziu firmy Solaris. Autobus postanowiono przetestować w krakowskich warunkach porównując jego możliwości z innymi testowanymi trochę dłużej pojazdami, takimi jak AMZ City Smile CS10E, Rampini Alé EL i Solaris Urbino 12 Electric. Wszystkie te autobusy przeznaczone zostały głównie do obsługi linii 154 (Prądnik Biały - Dworzec Główny Zachód) choć od czasu do czasu spotkać je można również na linii 115. Warto nadmienić iż pomimo odmiennej nazwy producenta w tym czasie testowane są dwa podobne pojazdy (Solaris Urbino 12 Electric i Škoda Perun 26BB HE) zbudowane w oparciu o to samo podwozie i nadwozie z zastosowaniem odmiennych technologii wyposażenia elektrycznego. Pozwoli to na pewno ocenić, która z wersji jest bardziej wydajna i sprawdza się w ruchu miejskim. Opisywany pojazd otrzymał w Krakowie numer #DK605. Kursował do końca września 2014r.

zobacz także:

dane techniczne

Producent podzespołówŠkoda Electric a.s.
Producent nadwoziaSolaris Bus & Coach S.A.
Długość12000 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3250 mm
Roztaw osi5900 mm
Masa własnab.d.
Ilość miejsc82
Ilość miejsc siedzących27
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/320/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
Silnik elektrycznysilnik elektryczny o mocy 160 kW
Baterielitowo-jonowe poj. 221 kWh i napięciu 600V
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


DK605

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne