Scania CN94UB 4x2/2

Scania CN94UB 4x2/2
Koniec XX wieku to kolejne rewolucje taborowe u krakowskiego przewoźnika. Jak na początku lat `90, rozpoczęto testowanie i zakupy nowoczesnych, zachodnich pojazdów, tak schyłek lat `90 przyniósł kolejne zmiany. Na ulicach Krakowa pojawiają się nowoczesne, w pełni niskopodłogowe autobusy. Pierwszym z tego typu wozów była Scania CN94UB, popularnie zwana "uśmiechniętym autobusem". Charakterystyczny żółty autobus zaprezentowano w MPK, w 1998 roku. Bardzo nowoczesna z wyglądu i rozwiązań technicznych Scania bardzo przypadła do gustu zarówno pasażerom jak i pracownikom przedsiębiorstwa. Autobus zasilany był silnikiem DSC 9-12 ze skrzynią ZF 5HP590. Posiadał łącznie 140 miejsc i to, co cechowało go najbardziej był w pełni niskopodłogowy. Po pomyślnych testach, już w 1999 roku zdecydowano się na zakup pierwszych sztuk tego typu wozów. Jednak 4 sztuki niebyły dobrze przygotowane i miały problemy z podwoziem. Scania za te autobusy dostarczyła 4 sztuki autobusów Scania CN113CLL. Nowe 4 sztuki CN94UB, przystosowane do krakowskich warunków, dostarczono jeszcze w tym samym roku. Ostatecznie MPK zakupiło 14 sztuk tego modelu.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość11986 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość2960 mm
Roztaw osi6000 mm
Masa własna10300 kg
Ilość miejsc110
Ilość miejsc siedzących30
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/340/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikScania DSC 911
Skrzynia biegówZF 4 HP 500
Prędkość max.85 km/h

zdjęcia


BHJ 984

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne