Scania CN94UA 6x2/2

Scania CN94UA 6x2/2
Po udanym zakupie, na początku lat `90 autobusów serii CN113 podjęto decyzję o kontynuowaniu współpracy ze szwedzkim producentem. Na przełomie wieków w ofercie Scanii pojawiły się nowoczesne, niskopodłogowe pojazdów pod handlową nazwą OmniCity. Krakowski przewoźnik jeszcze w 1998 roku testował model 12-metrowy CN94UB 4x2/2 i już w 1999 roku zdecydował się na zakup pierwszych 4 sztuk tej wersji. W lipcu tego samego roku na testach pojawił się charakterystyczny żółty, przegubowy autobus CN94UA, którego można było spotkać na linii 114. W 2000 roku na krakowskich ulicach spotkać można było aż trzy egzemplarze, wszystkie koloru białego. Posiadały trzy pary drzwi dwuskrzydłowych, a ostatnie czwarte - jednoskrzydłowe, a także podwójne szyby z uchylnymi oknami oraz wyświetlacze produkcji szwedzkiej. Pojawiały się kolejno w lipcu, wrześniu i październiku m.in. liniach 132 oraz 172. Po pomyślnych testach postanowiono zakupić tego typu wozy. W roku 2001 pierwsze 3 sztuki (dawne pojazdy, które testowane były w Krakowie rok wcześniej), kolejne 7 sztuk w tym samym roku a następne 5 sztuk w 2003 roku.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość17895 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3019 mm
Roztaw osi5250/7220 mm
Masa własna16030 kg
Ilość miejsc175
Ilość miejsc siedzących45
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi320/340/340/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikScania DSC 912
Skrzynia biegówZF 4 HP 590
Prędkość max.85 km/h

zdjęcia


W1 080T


W1 099T

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne