Scania CN113CLL
Krakowski przewoźnik po pozytywnych testach i zakupie 20 sztuk przegubowych autobusów Scania CN113ALB (15 sztuk w 1992r., 5 sztuk w 1993r., kolejne 10 sztuk zakupiono w 1996r.)
zdecydował się na testy wersji oznaczonej jako CN113CLL.
Pojazd był rozwinięciem konstrukcji 12-metrowej CN113CLB, która była bliźniacza z CN113ALB (wersja przegubowa).
W odróżnieniu do poprzednika zmieniona została ściana czołowa, zastosowano nową jednostkę napędową a przede wszystkim zastosowano częściowo obniżoną podłogę (co stanowiło 60% całości pojazdu).
Autobus pojawił się na krakowskich ulicach pod koniec listopada 1993 roku i skierowano go na linię 130 (Azory - Dworzec Główny).
Pojazd w docelowo wyprodukowany został prawdopodobnie dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej z Jaworzna.
Krakowskie MPK zdecydowało się na zakup łącznie 69 egzemplarzy tego modelu: #49001 (dostarczony w 1994 roku), #49002-49013 (dostarczone w 1995 roku),
#49014-49021 (dostarczone w 1996 roku), #49022-49046 (dostarczone w 1997 roku), #49047-49062 (dostarczone w 1998 roku), #49063-49069 (dostarczone w 1999 roku).
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Scania AB |
Długość | 11695 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3050 mm |
Roztaw osi | 6000 mm |
Masa własna | 10100 kg |
Ilość miejsc | 99 |
Ilość miejsc siedzących | 31 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 400/400/877 mm |
Silnik | Scania DSC 11.71 |
Skrzynia biegów | Voith D 863 |
Prędkość max. | 80 km/h |
zdjęcia
I 50 1420
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne