Scania CN113CLL

Scania CN113CLL
Krakowski przewoźnik po pozytywnych testach i zakupie 20 sztuk przegubowych autobusów Scania CN113ALB (15 sztuk w 1992r., 5 sztuk w 1993r., kolejne 10 sztuk zakupiono w 1996r.) zdecydował się na testy wersji oznaczonej jako CN113CLL. Pojazd był rozwinięciem konstrukcji 12-metrowej CN113CLB, która była bliźniacza z CN113ALB (wersja przegubowa). W odróżnieniu do poprzednika zmieniona została ściana czołowa, zastosowano nową jednostkę napędową a przede wszystkim zastosowano częściowo obniżoną podłogę (co stanowiło 60% całości pojazdu). Autobus pojawił się na krakowskich ulicach pod koniec listopada 1993 roku i skierowano go na linię 130 (Azory - Dworzec Główny). Pojazd w docelowo wyprodukowany został prawdopodobnie dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej z Jaworzna. Krakowskie MPK zdecydowało się na zakup łącznie 69 egzemplarzy tego modelu: #49001 (dostarczony w 1994 roku), #49002-49013 (dostarczone w 1995 roku), #49014-49021 (dostarczone w 1996 roku), #49022-49046 (dostarczone w 1997 roku), #49047-49062 (dostarczone w 1998 roku), #49063-49069 (dostarczone w 1999 roku).

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość11695 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3050 mm
Roztaw osi6000 mm
Masa własna10100 kg
Ilość miejsc99
Ilość miejsc siedzących31
Wysokość podłogi I/II/III drzwi400/400/877 mm
SilnikScania DSC 11.71
Skrzynia biegówVoith D 863
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


I 50 1420

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne