Scania CN113CLL

Scania CN113CLL
Pierwsze modele 113 CLL pojawiły się w 1994 roku. Są to pierwsze niskopodłogowe autobusy w Krakowie. W odróżnieniu od większej 113 ALB, 113 CLL posiadają 60% niskiej podłogi. Autobusy skierowano od razu do zajezdni Płaszów i przyznano oznaczenia : #49001 (dostarczony w 1994 roku), #49002-49013 (dostarczone w 1995 roku), #49014-49021 (dostarczone w 1996 roku), #49022-49046 (dostarczone w 1997 roku), #49047-49062 (dostarczone w 1998 roku), #49063-49069 (dostarczone w 1999 roku). Po zmianie numeracji w 1999 roku Scanie 113 CLL posiadają oznaczenia #PS001-069. W czasie dostarczania autobusów wprowadzano małe zmiany. Modele #PS001-046 oryginalnie posiadały szare poręcze oraz czarny film zastępujący dawne tablice kierunkowe (w niektórych wozach zaczęto później montować wyświetlacze rodem z Jelczy 120M). Modele #PS047-069 posiadały żółte poręcze oraz oryginalnie wyświetlacz firmy PIXEL z Bydgoszczy. Do 2011 roku krakowskie MPK posiadało wszystkie 69 sztuk tego modelu. Od 2012 roku zaczęto wycofywać tego typu pojazdy. Jako pierwsze skreślono ze stanu autobusy #PS013 i #PS051. Definitywanie Scanie CN113CLL zniknęły z krakowskich ulic w 2018 roku.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość11695 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3050 mm
Roztaw osi6000 mm
Masa własna10100 kg
Ilość miejsc99
Ilość miejsc siedzących31
Wysokość podłogi I/II/III drzwi400/400/877 mm
SilnikScania DSC 11.71
Skrzynia biegówZF 4 HP-500
(#49012-49014, #49016),
Voith D 863
(#49001-49011, #49015, #49017-49069)
Prędkość max.80 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
1994149001--1
19951249002-49013--13
1996849014-49021--21
19972549022-49046--46
19981649047-49062--62
1999749063-49069--69
2000----69
2001----69
2002----69
2003----69
2004----69
2005----69
2006----69
2007----69
2008----69
2009----69
2010----69
2011----69
2012--14PS002, PS005, PS006, PS009, PS013, PS014, PS015, PS019, PS022, PS043, PS045, PS049, PS050, PS05155
2013--16PS003, PS004, PS007, PS008, PS010, PS011, PS012, PS016, PS017, PS021, PS025, PS027, PS030, PS040, PS054, PS06139
2014--23PS018, PS020, PS026, PS028, PS029, PS031, PS032, PS033, PS034, PS036, PS038, PS039, PS041, PS042, PS044, PS053, PS055, PS059, PS060, PS062, PS065, PS067, PS06816
2015--1PS05815
2016--4PS023, PS047, PS052, PS05711
2017--2PS048, PS0639
2018--9PS001, PS024, PS035, PS037, PS046, PS056, PS064, PS066, PS0690


Przenumerowania
1999: 49001-49069->PS001-PS069;
2015: PS058->PT058;

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


49001


49007


PS 001


PS 002


PS 003


PS 004


PS 005


PS 006


PS 007


PS 008


PS 009


PS 010


PS 011


PS 012


PS 013


PS 014


PS 015


PS 016


PS 017


PS 018


PS 019


PS 020


PS 021


PS 022


PS 023


PS 024


PS 025


PS 026


PS 027


PS 028


PS 029


PS 030


PS 031


PS 032


PS 033


PS 034


PS 035


PS 036


PS 037


PS 038


PS 039


PS 040


PS 041


PS 042


PS 043


PS 044


PS 045


PS 046


PS 048


PS 049


PS 050


PS 051


PS 052


PS 053


PS 054


PS 055


PS 056


PS 057


PS 058


PS 060


PS 061


PS 062


PS 063


PS 064


PS 065


PS 066


PS 067


PS 068


PS 069

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne