Sanok PN2 #524, #530

Sanok PN2 #530
Doczepy PN2, podobnie jak wagony motorowe SN2, kursowały po Krakowie w latach 1938-1976. W roku 1989 przystąpiono do renowacji wagonu motorowego SN2, a początku 1992 roku do niego dołączyła przyczepa PN2 o numerze taborowym 530. Doczepa ta wyprodukowana została w 1938 roku. W tym samym roku wóz wpisano na stan, ale dopiero w pierwszym półroczu 1939 roku wagon wprowadzono do ruchu. Ostatecznie wagon wycofano w roku 1975. W latach 1939-1966 wagon kursował z numerem taborowym #530, w roku 1966 zmieniono numer na #710 a w roku 1968 zmieniono na #810. Na przełomie 2008 i 2009 roku odrestaurowano drugą doczepę typu PN2 i nadano jej numer 524. Oryginalna przyczepa o tym numerze wprowadzona została do ruchu w 1939 roku. W latach 1966-1968 wagon kursował z numerem #704 a w roku 1968 numer zmieniono na #804. Historyczne wagony posiadają numery taborowe 524 i 530.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentGalicyjskie Towarzystwo Budowy Wagonów i Maszyn w Sanoku
Długość10900 mm
Szerokość2200 mm
Wysokość3200 mm
Masa własna9500 kg
Ilość miejsc58
Ilość miejsc siedzących24

zdjęcia


87+530


1076+524


524


530

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1987,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 1, Rok 1990,
» Od Warsztatów Przetwórczych do Alstom Konstal S.A., Łódź 1999