Sanok PN2

Sanok PN2
Pierwsze doczepy PN2, podobnie jak motorowe wozy SN2 pojawiły się na krakowskich ulicach w 1938 roku. Podobnie jak wagony typu SN1 i PN1, typy SN2 i PN2 były produkowane w fabryce w Sanoku. Do Krakowa dostarczono najpierw 10 sztuk wagonów doczepnych PN2 a dopiero później 18 sztuk wagonów motorowych SN2. Były to wagony dwuosiowe. Wagony doczepne PN2 wyglądem nie różniły się od SN2. Jedyną różnica był brak napędu. Wagony tego typu kursowały po mieście do roku 1976. Ostatnie wagony przebudowano na tabor techniczny. Na początku lat `90 przystąpiono do renowacji wagonu silnikowego SN2 oraz wagonu doczepnego PN2 o numerze #530. Na przełomie 2008 i 2009 roku odrestaurowano również wóz PN2 o numerze #524. Historyczne wagony posiadają numery taborowe 524 i 530.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentGalicyjskie Towarzystwo Budowy Wagonów i Maszyn w Sanoku
Długość10900 mm
Szerokość2200 mm
Wysokość3200 mm
Masa własna9500 kg
Ilość miejsc58
Ilość miejsc siedzących24

zdjęcia


87+530


1076+524


524


530

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1987,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 1, Rok 1990