Neoplan N4020

Neoplan N4020
Po pozytywnych testach autobusu wypożyczonego od firmy Neoplan Polska z Bolechowa w styczniu 1997 roku, zdecydowano się na zakup pieciu sztuk tego typu pojazdów. Pierwsze krakowskie Neoplany N4020 wyjechały na ulice w październiku 1997 roku. Są to jedyne a zarazem najdłuższe pojedyncze 15 metrowe, 3 osiowe autobusy w Krakowie. Początkowo autobusy skierowano do zajezdni Płaszów gdzie otrzymały numerację 44001-44005. W 1999 roku po zmianie numeracji Neoplany jeździły pod oznaczeniami PN123-127. Obecnie wszystkie Neoplany stacjonują w Bieńczycach i posiadają oznaczenia BN 123-127. w 2010 roku pierwszy z egzemplarzy (BN123) został skasowany. Pod koniec tego samego roku został ogłoszony przetarg na zakup nowych autobusów (8 sztuk 12-metrowych oraz 8 sztuk 18-metrowych pojazdów). Wygrała go firma Evo Bus oferując Mercedesy O530 i O530G. Autobusy przydzielono do zajezdni Wola Duchacka, a zajdujace się tam Solarisy Urbino 12 rozdzielono pomiedzy zajezdnie Bieńczyce i Płaszów. Neoplany N4020 po raz ostatni wyjechały na ulice Krakowa w dniu 17.03.2011 roku, BN125 na linię 132, natomiast BN126 i BN127 na linię 163.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentNeoplan Bus GmbH
Długość14600 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2780 mm
Roztaw osi7200 mm
Masa własna13900 kg
Ilość miejsc149
Ilość miejsc siedzących40
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/320/635 mm
Udział procentowy niskiej podłogi65 %
SilnikDAF GS 200M
Skrzynia biegówVoith 851.3
Prędkość max.70 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
1997544001-44005--5
1998----5
1999----5
2000----5
2001----5
2002----5
2003----5
2004----5
2005----5
2006----5
2007----5
2008----5
2009----5
2010--2BN123, BN1243
2011--3BN125-BN1270


Przenumerowania
1999: 44001-44005->PN123-PN127;
2001: PN123-PN127->BN123-BN127;

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


44002


44003


BN 123


BN 124


BN 125


BN 126


BN 127

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne