» powrót
Mercedes-Benz Conecto G
Ten sam wóz w towarzystwie innego drugiego modelu Conecto G, pojawił się ponownie na krakowskich ulicach w 2014 roku, ale już oklejony w barwy zgodne z Księgą identyfikacji Wizualnej Pojazdów komunikacji miejskiej, tj. biało-niebieskie. Otrzymał wówczas nr taborowy #MC334. Bliźniaczy wóz o numerze VIN WEB62832413265543 również wypożyczony od przedstawiciela producenta w Polsce, opatrzony został numerem #MC335. Sprowadzenie powyższych pojazdów miało związek z opóźnieniem dostaw zakupionych przez przewoźnika pięciu nowych autobusów tego typu. Dopiero po paru miesiącach po otrzymaniu partii zamówionych Conecto G, opisywane wozy oddano właścicielowi (firmie EvoBus z Wolicy).
Na początku października 2017 roku na bazę firmy Mobilis dostarczono na testy odmłodzony model Conecto G. Charakterystyczny srebrny przegubowy autobus od poprzedniej wersji odróżniał się przede wszystkim z zewnątrz innym wyglądem ściany czołowej i tylnej. Dodatkowo pojazd wyposażony został w oś przednią z niezależnym zawieszeniem kół oraz unikalne zabezpieczenie przeciw zgięciowe ATC (Articulation Turntable Controller) marki Mercedes Benz. Conecto G o długości 18,12 m, wyposażony został w silnik spełniający normy Euro 6. Debiutował w dniu 9.10.2017r. na linii 138. Ten wóz w 2018 roku zasilił flotę krakowskiego MPK i otrzymał numer taborowy #DC700.
W lipcu 2018 roku do krakowskiego oddziału firmy Mobilis dostarczono kolejny model Conecto G II generacji. Otrzymał numer taborowy #MC398. Pojazd zadebiutował na linii 502 w dniu 11.07.2018r. Ten sam pojazd od początku października 2018 roku testowany był przez MPK Kraków, gdzie otrzymał numer taborowy #DC732. Z końcem października tego samego roku stał się własnością MPK.
Kolejny pojazd testowy tego typu pojawił się w krakowskim MPK w lutym 2019 roku. Tym razem był to biały przegubowy pojazd. Otrzymał numer #DC733. Debiutował na linii 503 w dniu 22.02.2019r. Testy zakończyły się w kwietniu. Pod koniec roku pojazd powrócił do Krakowa i zasilił flotę MPK. Debiutował w barwach miejskich w dniu 27.02.2020r.
Na początku 2020 roku do firmy Mobilis dostarczono kolejny wóz z rodziny Conecto G. Tym razem był to nowy pojazd (data pierwszej rejestracji 12.02.2020r.), podobnie jak wcześniejsze (poza #DC733) w kolorze srebrnym. Debiutował na linii 152 w dniu 22.02.2020r. Otrzymał numer #MC397. Po raz drugi pojawił się w Krakowie we wrześniu tego samego roku i ponownie w oddziale firmy Mobilis. Ostatecznie został zakupiony przez MPK Kraków. Debiutował na linii 164 w dniu 01.02.2021r. Otrzymał numer taborowy #DC734.
zobacz także:
» autobusy współczesne: Mercedes-Benz Conecto G
» baza taboru: Mercedes-Benz Conecto G
» baza taboru: autobusy testowe
» baza taboru: Mercedes-Benz Conecto G
» baza taboru: autobusy testowe
dane techniczne Mercedes-Benz Conecto G - EvoBus Wolica #MM999, #MC334, #MC335
Producent | Mercedes-Benz Türk A.Ş. |
Długość | 17940 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3076 mm |
Roztaw osi | 5845/5990 mm |
Masa własna | 16625 kg |
Ilość miejsc | 178 |
Ilość miejsc siedzących | 37 |
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi | 320/340/340/340 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | MB OM470LA |
Skrzynia biegów | ZF 6AP1700 Ecolife 6 |
Prędkość max. | 80 km/h |
dane techniczne Mercedes-Benz Conecto G - EvoBus Wolica #MC398, #MC399
Producent | Mercedes-Benz Türk A.Ş. |
Długość | 18120 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3079 mm |
Roztaw osi | 5845/5990 mm |
Masa własna | 16625 kg |
Ilość miejsc | 178 |
Ilość miejsc siedzących | 37 |
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi | 370/370/370/370 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | MB OM470LA |
Skrzynia biegów | Voith D864.6 |
Prędkość max. | 80 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne