Man T4 #127, #220

Man T4 #220
Pojazdy typu T4 sprowadzono z zaprzyjaźnionej Norymbergi. Zostały wyprodukowane w fabryce MAN-Nurnberg w latach 1957-64. Krakowskie MPK pożegnało się z tego typu tramwajami 29 grudnia 2002 r., pozostawiając w celach muzealnych jeden skład o numerach bocznych #127 ( T4 ) i #527 ( B4 ). Wagon motorowy T4 #127 został wyprodukowany w 1958 roku z numerem fabrycznym 143812. Zakupiony został w 1994 roku przez MPK Kraków od VAG Nürnberg, gdzie wagon kursował z numerem #206. Na ulice miasta wyjechał rok później (w 1995 roku) w składzie z doczepą B4 o numerze #527. W sierpniu 2006 roku do historycznego #127+527 dołączył wagon #220 (oryginalny norymberski numer). Dotarł on do Krakowa w październiku 2004 roku i miał być magazynem części dla wagonów GT6. Ze względu na jego bardzo dobry stan techniczny wagon postanowiono poddać małej kosmetyce i zachować, jako zabytkowy.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentMan, Düwag
Długość14100 mm
Szerokość2350 mm
Wysokość3000 mm
Roztaw osi1800 mm
Masa własna16500 kg
Ilość miejsc98
Ilość miejsc siedzących29
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi885/885/885/885 mm
Moc ciągła silników2 x 95 kW
Napięcie zasilania600 V
Prędkość max.65 km/h

zdjęcia


Stanowisko motorniczego

Wnętrze pojazdu


127


127+527


220

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne