Man SG242

Man SG242
Na początku lat `90 zaczęto zastanawiać się nad wymianą przestarzałego taboru, na bardziej nowoczesny. Dlatego na przełomie sierpnia i września 1991 roku sprowadzono z Niemiec autobus marki Man SG242. Wóz testowany był na liniach 119 oraz 139. Zaraz po zakończeniu testów Man-a sprowadzono ze Szwecji Scanię CN113ALB. Oba wozy bardzo dobrze radziły sobie w polskich warunkach i na próbę postanowiono zakupić jedną sztukę SG242. Autobus pojawił się on ulicach w 1992 roku i od jego zakupu MPK zapoczątkowało wymianę przestarzałego taboru na nowoczesny (m.in. niskopodłogowy). Nie zdecydowano się niestety na zakup większej ilości modelu Man SG272 miedzy innymi, dlatego, że pojazd posiada jedynie 3 pary drzwi, co wydłuża wymianę pasażerów na przystankach. Dlatego w roku 1993, podjęto decyzję o zakupieniu większej ilości autobusów marki Scania CN113ALB.

zobacz także:

zobacz także:

dane techniczne

ProducentMaschinenfabrik Augsburg-Nürnberg Aktiengesellschaft "MAN AG"
Długość17400 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2945 mm
Roztaw osi5600/5600 mm
Masa własna14000 kg
Ilość miejsc154
Ilość miejsc siedzących44
Wysokość podłogi I/II/III drzwi745/745/745 mm
SilnikMAN D2866 LUH07
Skrzynia biegówZF 4 HP500
Prędkość max.75 km/h

zdjęcia


SZ AU122

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne