KMKE PN1

KMKE PN1
Wagony doczepne, normalnotorowe oznaczone symbolem PN1 produkowane były przez warsztaty Krakowskiej Miejskiej Kolei Elektrycznej w latach 1912-1920. Były to pojazdy budowane od podstaw. Przeznaczone były do kursowania z wagonami typu SN1. Już w latach `30 część wagonów (z przedziału 501-506) zostało przebudowanych na wagony motorowe SN1. W późniejszych latach wagony doczepne przechodziły modernizacje. Wagony o numerach taborowych 507, 508, 511, 513, 515, 519 posiadały osiem okien oraz szeroką szybę czołową, Wozy 512, 514, 516, 517, 518 były ośmio okienne z wąską szybą czołową zaś wagony z numerami 509, 510, 520 posiadały dwanaście okien i wąską szybę czołową. Wagony ostatecznie wycofano z ruchu w 1970 roku.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentWarsztaty Krakowskiej Miejskiej Kolei Elektrycznej
(Krakowska Spółka Tramwajowa)
Długość8700 mm
Szerokość2200 mm
Wysokość3000 mm
Masa własna5000 kg
Ilość miejsc66
Ilość miejsc siedzących24

pocztówki

rysunki


PN1 - wygląd pierwotny


PN1 - wagon po modernizacji (lata `50)

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1987,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 1, Rok 1990