Jelcz M11 #12240
Pierwsze Jelcze M11 zaczęto wycofywać z ruchu już na początku lat `90, ale duża liczba egzemplarzy dotrwała do lat 2000.
W roku 1999 przenumerowano wszystkie autobusy należące MPK, w tym łącznie 41 sztuk M11 (36 z zajezdni Bieńczyce i 5 z zajezdni Wola Duchacka) otrzymało nowe numery - zastąpiono cyfry 11 literami BC a cyfry 22 literami DC.
Jako eksponat muzealny pozostawiono wóz o numerze taborowym #BC191, który jest własnością Muzeum Inżynierii Miejskiej i obecnie przechowywany jest w hali dawnej zajezdni Czyżyny. Jego los jest niepewny.
W 2017 roku krakowskie MPK zdecydowało się na zakup modelu M11 z myślą o dostosowaniu go do pojazdu historycznego. Wybór padł na egzemplarz wyprodukowany w 1988 roku, który od nowości kursował po Sochaczewie.
Pojazd z tablicą rejestracyjną WSC C789 i numerze VIN SUJM11000J0000542 przybył do Krakowa na początku lutego 2017 roku a następnie przeszedł odbudowę. Otrzymał malaturę znaną z krakowskich ulic z lat `90 oraz
numer taborowy #12240 - ostatni numer po fabrycznie nowych pojazdach dostarczonych do Krakowa.
Autobus debiutował w dniu 24.09.2017 roku na linii 198 uruchomionej na zakończenie piętnastego sezonu Krakowskiej Linii Muzealnej.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Zakłady Samochodowe "Jelcz" |
Długość | 11000 mm |
Szerokość | 2500 mm |
Wysokość | 3100 mm |
Roztaw osi | 5450 mm |
Masa własna | 9100 kg |
Ilość miejsc | 98 |
Ilość miejsc siedzących | 30 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 940/940/940 mm |
Silnik | RABA D 2156 HM 6 U |
Skrzynia biegów | Csepel ASH75-2 |
Prędkość max. | 70 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne