Volvo 7900A Hybrid

Volvo 7900A Hybrid
Pierwsze fabrycznie nowe autobusy firmy Volvo zawitały do Krakowa dopiero w 2018 roku, za sprawą ogłoszonego w dniu 13.10.2017 roku przetargu, który został podzielony na trzy zadania: zadanie 1 - wyprodukowanie i dostawa 56 sztuk autobusów standardowych, zadanie 2 - wyprodukowanie i dostawa 12 sztuk autobusów przegubowych hybrydowych i zadanie 3 - wyprodukowanie i dostawa 10 sztuk autobusów midi. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 01.01.2018r. Dostawę 12 autobusów przegubowych hybrydowych wgrała firma Volvo Bus Corporation, oferując model 7900A Hybrid za kwotę 24 948 000 zł netto. Środki na zakup pojazdów pochodziły z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Autobusy napędza silnik spalinowy Volvo D5K o mocy 177 kW, z normą Euro 6, sprzężonym z silnikiem elektrycznym typu I-SAM o mocy 150 kW. Na pokład może zabrać 137 pasażerów. Pojazdy otrzymały barwy nawiązujące do obowiązującej Księgi Identyfikacji Wizualnej Pojazdów Komunikacji Miejskiej. Przydzielono je do zajezdni Bieńczyce, gdzie otrzymały numery taborowe z przedziału #BH084-BH095. Uroczysta prezentacja hybrydowych Volvo 7900A Hybrid miała miejsce pod Tauron Arena Kraków po zakończeniu parady zabytkowych i nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej, która odbyła się w dniu 07.10.2018. O wydarzeniu tym można przeczytać -> tutaj <-.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentVolvo AB
Długość18134 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3280 mm
Roztaw osi5190/6755 mm
Masa całkowita28000 kg
Ilość miejsc137
Ilość miejsc siedzących44
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi250/250/250 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikVolvo D5K
Silnik elektrycznyVolvo I-SAM
Skrzynia biegówVolvo I-Shift
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


BH084


BH085


BH086


BH087


BH088


BH089


BH090


BH091


BH092

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne