Volvo 7900 Hybrid
Na początku grudnia 2019 roku sprowadzono od producenta autobus Volvo 7900 Hybrid. Pojazd wyprodukowany został w 2014 roku i od tego czasu zdążył kursować niemal w całej Polsce.
Do Krakowa został sprowadzony na wynajem długoterminowy w celu obsługi tymczasowej bezpłatnej linii 773 kursującej na trasie Skawina - Korabniki (linia kursowała od 06.12.2019-30.06.2020r.).
Linia uruchomiona została na zlecenie Gminy Skawina w ramach projektu Interreg CE Low Carb, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.
Autobus napędzany jest spalinowym silnikiem Volvo D5K o mocy 177 kW, z normą Euro 6, sprzężonym z silnikiem elektrycznym typu I-SAM o mocy 120 kW.
Na wyposażeniu są również baterie, które ładują się podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego.
Pojazd otrzymał barwy na zbliżone do tych, jakie posiadają przegubowe Volvo 7900A Hybrid.
Autobus przydzielono do zajezdni Wola Duchacka, gdzie otrzymał numer taborowy #DH409.
W połowie grudnia 2020 roku pojazd ponownie trafił do Krakowa ale tym razem został przydzielony do zajezdni Bieńczyce, gdzie otrzymał numer #BH409.
Wypożyczony został na okres jednego roku, do końca 2021 roku.
Po tym okresie MPK Kraków zdecydowało się na zakup tego wozu. Od stycznia 2022 roku jest własnością przewoźnika i stacjonuje na zajezdni Bieńczyce pod niezmienionym numerem taborowym.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Volvo AB |
Długość | 12134 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3280 mm |
Roztaw osi | 5950 mm |
Masa całkowita | 18000 kg |
Ilość miejsc | 79 |
Ilość miejsc siedzących | 31 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 250/250/250 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | Volvo D5K |
Silnik elektryczny | Volvo I-SAM |
Skrzynia biegów | Volvo I-Shift |
Prędkość max. | 80 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne