Volvo 7000A

Volvo 7000A
Przełom 1999 i 2000 roku to okres, w którym krakowskie MPK dość często testowało nowoczesne autobusy. Jako pierwsze w tym czasie pojawiły się pojazdy firmy Man. Był to dwunastometrowy model NL222 i przegubowy NG312 (prezentowane w Krakowie w 1999 roku). W roku 2000 przybyły autobusy marki Man NG313 oraz Scania CN94UA OmniCity. W grudniu tego samego roku na próbach w Krakowie pojawił się opisywany wóz Volvo 7000A #8046. Pojazd był własnością MPK Wrocław. Wyprodukowany został w 2000 roku. Autobus kursował na linii 132 (Nowy Kleparz - C.A.HTS). Po testach i ogłoszonym w 2001 roku przetargu, ostatecznie MPK Kraków zakupiło wozy typu Scania CN94UA OmniCity.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentVolvo AB
Długość17944 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość3050 mm
Roztaw osi5190/6755 mm
Masa własna15660 kg
Ilość miejsc175
Ilość miejsc siedzących42
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi340/340/340/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikVolvo D7C275EC99
Skrzynia biegówZF 5HP502-N
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


8046

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne