Volvo 7000 Hybrid

Volvo 7000 Hybrid
W dniach od 11 do 18 czerwca 2013r. po Krakowie kursował autobus Volvo 7700 Hybrid. Pojazd o długości 12 metrów i wadze ok. 18 ton może zabrać 90 pasażerów. Jest wyposażony w silnik diesla Volvo D5E o pojemności 5 litrów i mocy 210 KM oraz silnik elektryczny I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor) o mocy użytecznej 160KM. Posiada akumulatory litowo-jonowe z układem kontroli temperatury. Volvo 7700 Hybrid można było zobaczyć na liniach 124, 130 i 424. To kolejny w ostatnich miesiącach ekologiczny pojazd, który pojawił się na testach. W styczniu i lutym można było zapoznać się z elektrycznymi pojazdami wyprodukowanymi przez firmę Solaris i AZM Kutno. Zaraz po zakończeniu testów opisywanego Volvo do Krakowa przybył chiński elektryczny autobus BYD K9. Decyzja o testowaniu tych pojazdów przez MPK SA jest efektem starań o przyjazny dla środowiska transport miejski w Krakowie. Przewoźnik poszukuje możliwości sfinansowania zakupu tego typu autobusów ze środków Unii Europejskiej. W tym celu do tzw. bazy projektów Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego został złożony projekt zakupu 10 autobusów elektrycznych.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentVolvo AB
Długość12000 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3200 mm
Roztaw osi5950 mm
Masa całkowita18000 kg
Ilość miejsc90
Ilość miejsc siedzącychb.d.
Wysokość podłogi I/II/III drzwi250/250/250 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikVolvo D5E
Silnik elektrycznyI-SAM
Skrzynia biegówVolvo I-Shift
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


DW 217PF

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne