Tatra RT6N1

Tatra RT6N1
Po testach wagonu AEG GT6N przyszedł czas, w roku 1996, na wagon Tatra RT6N1. Pojazd, który pojawił się na krakowskich ulicach posiadał numer 9051 i pochodził z czeskiej Pragi. Był to pierwszy wagon jaki został wyprodukowany w zakładach ČKD Praha. Początkowo oznaczony był numerem 0028, pod którymi jeździł podczas testów w Pradze. Po powrocie do Czech wagon został przekazany do Liberca (gdzie otrzymał numer 84). Ze względu na liczne usterki wagon w roku 1999 został zwrócony do fabryki, gdzie został skasowany. Wagon Tatra RT6N1 można było zobaczyć w Krakowie od stycznia do maja 1996 roku. Krakowskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne nie zdecydowało się na zakup tego typu wozów ze względu na liczne awarie wozu. W Polsce tramwaje RT6N1 można spotkać jedynie w Poznaniu (zakupiono tam 10 pojazdów).

zobacz także:

dane techniczne

ProducentČKD Praha
Długość26280 mm
Szerokość2440 mm
Wysokość3200 mm
Masa własna32500 kg
Ilość miejsc215
Ilość miejsc siedzących48
Wys. podłogi w części niskopodłogowej350 mm
Udział procentowy niskiej podłogi70 %
Moc ciągła silników4 x 102,5 kW
Napięcie zasilania600 V
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


9051

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne