SOR NB18 CITY
W maju 2013 roku w Krakowie pojawił się czeski autobus SOR NB18 City.
Pojazd ten użyczony został przez producenta, firmę SOR Libchavy s r.o. krakowskiemu oddziałowi firmy Mobilis na testy.
Został zaprezentowany w dniu 14.05.2013r. o godzinie 13:00 na pętli Czerwone Maki a w następnych dniach kursował na liniach 152 i 178.
Opisywany model SOR NB18 to fabryczny autobus, wykorzystywany m.in. do testów i na wystawy.
Wcześniej kursował liniowo po Bratysławie (stąd numery taborowe 1859), gdzie skierowany został jako autobus zastępczy.
Charakteryzuje się imponującą długością - 18,75m (czyli o 75 cm więcej niż posiadają tradycyjne autobusy przegubowe) i
pięcioma parami drzwi dzięki którym powinien ulec skróceniu czas niezbędny na postój i do wymiany pasażerów na przystanku.
Pomimo większej długości i ilości drzwi może zabrać podobną ilość pasażerów co klasyczny 18-metrowy autobus.
NB18 wyposażony został w silnik Iveco Cursor oraz skrzynię biegów ZF Ecomat.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | SOR Libchavy s r.o. |
Długość | 18750 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 2750 mm |
Roztaw osi | 6180/6570 mm |
Masa własna | 14500 kg |
Ilość miejsc | 161 |
Ilość miejsc siedzących | 44 |
Wysokość podłogi I/II/III/IV/V drzwi | 320/320/320/320/320 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | Iveco Cursor F2BE3681B |
Skrzynia biegów | ZF Ecomat 6HP 604C |
Prędkość max. | 80 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne