SOR EBN10,5 CITY Electric

SOR EBN10,5 CITY Electric
Kolejnym, bo już szóstym pojazdem elektrycznym wypożyczonym w przeciągu paru miesięcy 2014r. w Krakowie jest SOR EBN10,5 CITY Electric. To dość charakterystyczny dwuosiowy autobus elektryczny, w pełni niskopodłogowy, wyposażony w troje drzwi. Nadwozie zapożyczono z innego modelu tej firmy - BN CITY 12, przy czym dość nietypowo skrócono tylny zwis. Pojazd w ten sposób jest długi na nieco ponad 10m. Wyposażony jest w 6-biegunowy silnik asynchroniczny i baterie litowo-jonowe. Równocześnie w Krakowie trwają testy innych tego typu pojazdów: AMZ CS10E CitySmile Electric, Rampini Alé EL (wypożyczono dwie sztuki, z czym jedna na dłuższy okres czasu), Solaris Urbino 12 Electric i Škoda Perun 26BB HE. Wszystkie te autobusy przeznaczone zostały głownie do obsługi linii 154 (Prądnik Biały - Dworzec Główny Zachód) choć od czasu do czasu spotkać je można również na linii 115. SOR EBN10,5 CITY Electric otrzymał numer taborowy #DK606, kursował po Krakowie do 28.11.2014r.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSOR Libchavy s r.o.
Długość10370 mm
Szerokość2525 mm
Wysokość2800 mm
Roztaw osi6320 mm
Masa własna10200 kg
Ilość miejsc85
Ilość miejsc siedzących19
Wysokość podłogi I/II/III drzwi360/360/360 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
Silnik elektrycznyTAM 1049 Pragoimex, o mocy 120 kW, asynchroniczny, 6-biegunowy
Baterielitowo-jonowe (FePO4) i napięciu 600V
Prędkość max.80 km/h

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


DK606

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne