SOR EBN10,5 CITY Electric
Kolejnym, bo już szóstym pojazdem elektrycznym wypożyczonym w przeciągu paru miesięcy 2014r. w Krakowie jest SOR EBN10,5 CITY Electric.
To dość charakterystyczny dwuosiowy autobus elektryczny, w pełni niskopodłogowy, wyposażony w troje drzwi. Nadwozie zapożyczono z innego modelu tej firmy - BN CITY 12, przy czym
dość nietypowo skrócono tylny zwis. Pojazd w ten sposób jest długi na nieco ponad 10m. Wyposażony jest w 6-biegunowy silnik asynchroniczny i baterie litowo-jonowe.
Równocześnie w Krakowie trwają testy innych tego typu pojazdów:
AMZ CS10E CitySmile Electric, Rampini Alé EL (wypożyczono dwie sztuki, z czym jedna na dłuższy okres czasu), Solaris Urbino 12 Electric i Škoda Perun 26BB HE.
Wszystkie te autobusy przeznaczone zostały głownie do obsługi linii 154 (Prądnik Biały - Dworzec Główny Zachód) choć od czasu do czasu spotkać je można również na linii 115.
SOR EBN10,5 CITY Electric otrzymał numer taborowy #DK606, kursował po Krakowie do 28.11.2014r.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | SOR Libchavy s r.o. |
Długość | 10370 mm |
Szerokość | 2525 mm |
Wysokość | 2800 mm |
Roztaw osi | 6320 mm |
Masa własna | 10200 kg |
Ilość miejsc | 85 |
Ilość miejsc siedzących | 19 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 360/360/360 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik elektryczny | TAM 1049 Pragoimex, o mocy 120 kW, asynchroniczny, 6-biegunowy |
Baterie | litowo-jonowe (FePO4) i napięciu 600V |
Prędkość max. | 80 km/h |
zdjęcia
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne