Solaris Urbino 18 IV Electric

Solaris Urbino 18 IV Electric
W dniu 9.08.2017r. na terenie zajezdni Wola Duchacka odbyło się uroczyste wprowadzenie do eksploatacji 20 nowych autobusów elektrycznych marki Solaris Urbino, w tym 17 standardowych (Urbino 12 IV Electric) i 3 przegubowe pojazdy (Urbino 18 Electric). Solarisy Urbino 18 Electric napędzane są asynchronicznym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW i posiadają baterie o pojemności 200 kWh. Wszystkie pojazdy wyposażono jak tradycyjne spalinowe pojazdy, tj. w system informacji pasażerskiej, klimatyzację przedziału pasażerskiego, monitoring, automaty biletowe i ładowarki USB. Elektryczne Solarisy posiadają dodatkowo złącze typu plug-in (przez który pojazdy ładowane są na terenie zajezdni) oraz pantograf zamontowany na dachu (za pomocą którego pojazdy ładują baterie na ul. Pawiej czy pętli Dworzec Główny Wschód). Wszystkie pojazdy przydzielono do zajezdni Wola Duchacka i nadano im numery z przedziału #DN002-DN004. Autobus o numerze #DN003 jest ponadto 15000. pojazdem wyprodukowanym przez firmę Solaris Bus&Coach. Przy okazji prezentacji nowych pojazdów na terenie zajezdni Wola Duchacka oddano do użytku 28 nowych stanowisk do ładowania autobusów elektrycznych.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSolaris Bus & Coach S.A.
Długość18000 mm
Szerokość2550 mm
Wysokośćb.d.
Roztaw osi5900/6000 mm
Masa własnab.d.
Ilość miejscb.d.
Ilość miejsc siedzącychb.d.
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi320/320/320/320 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
Silnik elektrycznyasynchroniczny 240 kW
Baterielitowo-jonowe
Prędkość max.b.d.

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
20173DN002, DN003, DN004--3

zdjęcia


DN 004

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne