» powrót
Solaris Urbino 18 IV
zajezdnia Bieńczyce 10 sztuk (#BR701-BR710),
zajezdnia Płaszów 20 sztuk (#PR778-PR797),
zajezdnia Wola Duchacka 47 sztuk (#DR533-DR579).
Wprowadzenie do ruchu takiej ilości autobusów przyczyniła się do ostatecznego wycofania z ruchu Manów NG313, Scanii CN94UA OmniCity, Scanii N94UA Castrosua oraz części Jelczy M181MB. Dokładnie rok później w dniu 19.07.2018r., tym razem na terenie płaszowskiej zajezdni odbyła się prezentacja kolejnych 38 autobusów tego typu. Wszystkie przydzielono do zajezdni Wola Duchacka, równocześnie do Bieńczyc przekazano kilkanaście wolskich wozów z roku 2017. Nowe wozy otrzymały numery #DR511-DR532 i #DR580-DR595.
Następna partia autobusów z rodziny Urbino dostarczona została w 2021 roku za sprawą zamówienia przez spółkę-córkę krakowskiego MPK - firmę KrakTransRem. W lutym 2021 roku ogłoszony został przetarg na dostawę łącznie 12 pojazdów, w tym 3 sztuk 18-metrowych. Wygrał Solaris Bus & Coach sp. z o.o., w konsorcjum z PEKAO Leasing Sp. z o.o. za kwotę 16.443.920,12 zł netto, który przebił ofertę EvoBus Polska Sp. z o. o., w konsorcjum z Millennium Leasing Sp. z o.o, które zaproponowało kwotę 18.394.682,72 zł netto. Nowe pojazdy z IV. generacji Urbino po face liftingu dostarczono do Krakowa w listopadzie 2021r. Ciekawostką w oznakowaniu jest to, że wraz z logo KrakTransRem, otrzymały także oznaczenia MPK Kraków. Pojazdy otrzymały numery taborowe #KR596-KR598.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Solaris Bus & Coach S.A. |
Długość | 18000 mm |
Szerokość | 2550 mm |
Wysokość | 3100 mm |
Roztaw osi | 5900/6000 mm |
Masa własna | 16810 kg |
Ilość miejsc | 140 |
Ilość miejsc siedzących | 43 |
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi | 320/320/320/320 mm |
Udział procentowy niskiej podłogi | 100 % |
Silnik | DAF MX11 240 |
Skrzynia biegów | ZF Ecolife 6 AP 1200 B |
Prędkość max. | 72 km/h |
stan inwentarzowy
Rok | Ilość sztuk wpisanych na stan | Pojazdy wpisane na stan | Ilość sztuk skreślonych ze stanu | Pojazdy skreślone ze stanu | Ilość sztuk na koniec roku |
2017 | 77 | BR701-BR710, DR533-DR579, PR778-PR797 | - | - | 77 |
2018 | 38 | DR511-DR532, DR580-DR595 | - | - | 115 |
2019 | - | - | - | - | 115 |
2020 | - | - | - | - | 115 |
2021 | 3 | KR596-598 | - | - | 118 |
2022 | - | - | - | - | 118 |
Przenumerowania
2018: | BR701-BR710->BR501-BR510; DR569-DR579->BR569-BR579 |
2021: | DR557-DR568->BR557-BR568; |
zdjęcia
BR 510
BR 704
BR 705
BR 707
BR 710
DR 534
DR 539
DR 544
DR 551
DR 554
DR 564
DR 566
DR 574
PR 781
PR 784
PR 786
PR 792
PR 793
PR 794
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne