Solaris Urbinetto 10 II

Solaris Urbinetto 10 II
Model Urbinetto 10 firmy Solaris to niskopodłogowy autobusy o łącznej długości 9940 mm. Model ten jest następcą/rozwinięciem modelu Urbino 9. Początkowo oferowany był pod nazwą handlową Urbinetto, ale z czasem zmieniono ją na Urbino unifikując z pozostałymi modelami z tej serii. W ofercie producenta autobus ten oferowany był od 2003 do 2005 roku (w generacji II), następnie zastąpił go pojazd z tzw. III generacji. Najwięcej sztuk Urbinetto w Polsce zakupiła firma Mobilis Mościska na potrzeby obsługi linii autobusowych w ramach ZTM w Warszawie. Pojazdy tego typu pojawiły się w Krakowie w 2014 r. za sprawą remontu ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II. Zgodnie z umową na wykonanie przebudowy torowiska, dróg i towarzyszącej infrastruktury wykonawca został zobowiązany zorganizować komunikację zastępczą. Dzięki porozumieniu z firmą Mobilis pod koniec stycznia 2014 r. do krakowskiego oddziału tej firmy dostarczono 16 sztuk używanych Urbinetto 10, które do tej pory kursowały w Warszawie. Pojazdy wypożyczono na czas trwania prac budowlanych i przydzielone zostały do obsługi linii zastępczej nr 704 kursującej z Ronda Mogilskiego do Ronda Czyżyńskiego. Po otwarciu dla ruchu tramwajów ciągu Rondo Mogilskie - Rondo Czyżyńskie i równoczesnym zamknięciu torowiska w al. Pokoju, pojazdy przeznaczono do obsługi linii 714 i 774. W kolejnym etapie, gdy tramwaje powróciły na trasę wzdłuż al. Pokoju pozostała jedynie linia 774. Kursowała ona z dworca w Czyżynach do Kopca Wandy wzdłuż trasy wyłączonej z ruchu tramwajowego.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSolaris Bus & Coach S.A.
Długość9940 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość2850 mm
Roztaw osi4800 mm
Masa własna9300 kg
Ilość miejsc82
Ilość miejsc siedzących20
Wysokość podłogi I/II/III drzwi320/320/340 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikIveco NEFF4AE0681B
Skrzynia biegówVoith D851.3
Prędkość max.72 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
201419A309, A312, A319, A322, A324, A327, A330, A331, A332, A334, A337, A338, A339, A340, A341, A347, A348, A350, A35114A312, A322, A324, A327, A331, A332, A334, A338, A339, A340, A341, A347, A348, A3515
2015--5A309, A319, A330, A337, A3500

zdjęcia


A 309


A 312


A 319


A 322


A 324


A 327


A 330


A 331


A 332


A 334


A 337


A 338


A 339


A 340


A 341


A 347


A 348


A 350


A 351

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne