Solaris Tramino S100

Solaris Tramino S100
Prace projektowe nad prototypowym tramwajem firmy Solaris zaczęły się w 2008r. Prototyp początkowo nazywany Gecko oznaczony został symbolem S100. Tramwaj powstał w kooperacji z Autosanem i MPK Łódź. Sanocka Fabryka Autobusów wykonała szkielet wagonu zaś MPK Łódź zajęło się montażem pierwszego na świecie tramwaju firmy Solaris. Swoją premierę wagon miał podczas targów Trako2009 w Gdańsku. Tramwaj został również zaprezentowany rok później podczas targów InnoTrans w Berlinie. W listopadzie 2009 roku wagon został przekazany MPK Poznań w przeddzień podpisania umowy na zakup 40 niskopodłogowych tramwajów (model S105P) między przewoźnikiem z Wielkopolski a producentem. Prototypowy wagon Solaris Tramino S100 przybył do Krakowa późnym wieczorem we wtorek 17.02.2015r. na teren zajezdni Podgórze. Kolejnego dnia po rozładunku z lawety tramwaj przetransportowano do zajezdni Nowa Huta. Wagon ma odbyć 3 miesięczne testy. Skierowano go do obsługi głównie linii nr 1 (Salwator - Wzgórza Krzesławickie). W dniu 23.02.2015r. odbyła się oficjalna prezentacja tramwaju po czym wagon skierowano do obsługi liniowej. Więcej o tym wydarzeniu można przeczytać -> tutaj <-.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentSolaris Bus & Coach S.A.
Długość31960 mm
Szerokość2390 mm
Wysokość3575 mm
Roztaw osib.d.
Masa własna41700 kg
Ilość miejsc211
Ilość miejsc siedzących61+7
Wys. podłogi w części niskopodłogowej350/480 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
Moc ciągła silników4 × 105 kW
Napięcie zasilania600 V
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


Stanowisko motorniczego

Wnętrze pojazdu

451

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne