Scania N94UA Castrosua CS.40

Scania N94UA Castrosua CS.40
W lipcu 2006 roku do Polski przybyły Scanie N94UA z nadwoziem firmy Castrosua. Właścicielem owych pojazdów została firma Scania Polska, która przejęła te autobusy od firmy ETASA Madrid, która musiała pozbyć się opisywanych pojazdów ze względu na to, że nie otrzymała spodziewanej pracy przewozowej. Pod koniec lipca jedna ze Scanii wyjechała na testy na krakowskie ulice. Charakteryzuje je przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Konstrukcja wozu oparta jest na podwoziu wozów CN94UA (jeżdżących już po Krakowie). Autobus posiada jednak tylko 3 drzwi. Wyposażony jest również w klimatyzację. MPK zdecydowało się zakupić 6 takich wozów. Przypisane były początkowo do linii 105. Z początkiem grudnia 2006 pierwszy wóz wyjechał na miasto. Pojazdy oznaczono począwszy od PE175 a skończywszy na PE180 (Od numeru PE181 zaczynają się autobusy CN94UA).
W lipcu 2017 roku po dostarczeniu 77 nowych autobusów marki Solaris wszystkie wozy tego typu wycofano z ruchu.

zobacz także:

dane techniczne

Producent podzespołówScania AB
Producent nadwoziaCarrocera Castrosua S.A.
Długość17895 mm
Szerokość2550 mm
Wysokość3000 mm
Roztaw osi5250/6750 mm
Masa własna16000 kg
Ilość miejsc189
Ilość miejsc siedzących59
Wysokość podłogi I/II/III drzwi400/400/400 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikScania DC 903
Skrzynia biegówZF 5 HP 602 CN/80
Prędkość max.75 km/h

stan inwentarzowy

RokIlość sztuk wpisanych na stanPojazdy wpisane na stanIlość sztuk skreślonych ze stanuPojazdy skreślone ze stanuIlość sztuk na koniec roku
20066PE175-PE180--6
2007----6
2008----6
2009----6
2010----6
2011----6
2012----6
2013----6
2014----6
2015----6
2016----6
2017--6PE175-PE1800

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


PE 175


PE 176


PE 177


PE 178


PE 179


PE 180


WPR 59F2

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne