Scania CR111M

Scania CR111M
Autobusy Scania 111 trafiły do Krakowa w roku 1991-1992 w ilości 52 sztuk; 33 sztuki w roku 1991 (otrzymały numerację 47701-47733 - zajezdnia Płaszów) a w roku 1992 - 19 sztuk (otrzymały numerację 17401-17404 -zajezdnia Bieńczyce i 47734-47747 - zajezdnia Płaszów). Autobusy zostały sprowadzone ze Szwecji i już wtedy miały ponad 20 lat. Mimo tego były to, jak na ówczesne warunki, nowoczesne autobusy. Posiadały automatyczną skrzynię biegów oraz fotokomórki przy drzwiach. Jednym z mankamentów tych pojazdów był brak otwieranych okien (poza egzemplarzem o numerze 47730), ale ten problem rozwiązano stosując uchylne i otwierane okna (te drugie z popularnych tramwajów typu Konstal 102N oraz 102Na). Ostatnie wozy wycofano z ruchu w 1998 roku. Jedna sztuka została zachowana jako eksponat muzealny #47740, a resztę spośród tych wozów sprzedano, m.in. firmie MINIBus z Karczewa.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentScania AB
Długość11030 mm
(wersja z pojedyńczymi przednimi drzwiami),
11550 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2950 mm
Roztaw osi5900 mm
Masa własna10500 kg
Ilość miejsc80
Ilość miejsc siedzących30
Wysokość podłogi I/II/III drzwi- mm
SilnikScania D 11 C01
(rok prod. 1971-1974),
Scania D 11 C06
(rok prod. 1974-1976),
Scania D 11 C07
(rok prod. 1976-1978)
Skrzynia biegówZF 2 HP-45,
Scania HR 501
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


47717


47734


47732


47740


49707


49711


49730


49733

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Krzysztof Pitala, Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne