Scania CN113CLB
Początek lat `90 to w naszym kraju okres wielkich zmian ustrojowych i politycznych.
Po raz pierwszy bez przeszkód można było zastanawiać się nad bezproblemowym zakupie produktów z tzw. Europy Zachodniej.
W ten sposób w 1991 roku krakowskie MPK zdecydowało się na testy pojazdów z Niemiec i Szwecji.
Dostarczono wówczas autobusy Man SG242, Scania CN113ALB oraz Scania CN113CLB.
Ten ostatni to 12-metrowa wersja modelu CN113ALB. Testowany w Krakowie w październiku 1991r. autobus wypożyczony został z
firmy Uppsala Läns Trafik AB. Był wyposażony w silnik Scania DSC11 04 oraz automatyczną skrzynię biegów GAV.
Podobnie jak przegubowa wersja tego pojazdu wóz posiadał wysoką podłogę.
Opisywany autobus testowy CN113CLB można było spotkać tylko na linii C kursującej pomiędzy Azorami a Nowym Bieżanowem.
Po testach wszystkich trzech autobusów MPK zdecydowało się na zakup jednej sztuki Man-a SG242 oraz łącznie 30 egzemplarzy wozów Scania CN113ALB
(15 sztuk w 1992r., 5 sztuk w 1993r. oraz 10 sztuk w 1996r.). Zamiast modelu CN113CLB zakupiono wozy rodzimej produkcji - Jelcz 120M.
Pierwsza 12-metrowa Scania pojawiła się we flocie krakowskiego MPK dopiero w 1994 roku ale już w nowszym, częściowo niskopodłogowym modelu CN113CLL.
zobacz także:
dane techniczne
Producent | Scania AB |
Długość | 11700 mm |
Szerokość | 2500 mm |
Wysokość | 2960 mm |
Roztaw osi | 6000 mm |
Masa własna | b.d. |
Ilość miejsc | 99 |
Ilość miejsc siedzących | 35 |
Wysokość podłogi I/II/III drzwi | 705/705/705 mm |
Silnik | Scania DSC11 04 |
Skrzynia biegów | GAV 783R |
Prędkość max. | 85 km/h |
zdjęcia
BGK 475
legenda
xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego
info
Opracowanie: Michał Smajdor
Źródła:
» Notatki i obserwacje własne