Sanok SN2

Sanok SN2
Na krakowskich ulicach, pierwsze wagony typu SN2 i PN2, pojawiły się w 1938 roku. Podobnie jak wagony typu SN1 i PN1, typy SN2 i PN2 były produkowane w fabryce w Sanoku. Do Krakowa dostarczono najpierw 10 sztuk wagonów doczepnych PN2 a dopiero później 18 sztuk wagonów motorowych SN2. Były to wagony dwuosiowe. Wagony motorowe SN2 wyposażone były w dwa silniki firmy "ELIN" o mocy 44kW i hamulce mechaniczne Ackleya. Wagony tego typu kursowały po mieście do roku 1976. Ostatnie wagony przebudowano na tabor techniczny. Na początku lat `90 przystąpiono do renowacji wagonu SN2. Obecnie historycznymi wozami są: wagon silnikowy SN2 #87 i wagony doczepne PN2 #524 i #530.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentGalicyjskie Towarzystwo Budowy Wagonów i Maszyn w Sanoku
Długość10900 mm
Szerokość2200 mm
Wysokość3200 mm
Masa własna11000 kg
Ilość miejsc58
Ilość miejsc siedzących24
SilnikiBBF-30 ELIN - 44kW 870 obr./min.
Nastawnikimłoteczkowe Cc2-1,500
Opory jezdneopór całk. 5.67 om
Napięcie zasilania600 V
Prędkość max.40 km/h

pocztówki

zdjęcia


Stanowisko motorniczego

Wnętrze pojazdu


87


87+530


87+538


87+538+1076+524

zdjęcia ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego


71


73


75

źródło: www.nac.gov.pl » Narodowe Archiwum Cyfrowe

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 2, Rok 1987,
» Materiały i studia sekcji historycznej MPK Kraków, Nr 1, Rok 1990