Neoplan N4021td

Neoplan N4021td
W połowie 1999 roku razem z autobusem Neoplan N4016td na terenie zajezdni Wola Duchacka zaprezentowany został autobus przegubowy o oznaczeniu N4021td. Pojazd pochodził z PKA Gdynia. Oznaczony był numerem taborowym #5244. Autobus wyposażony był w silnik MAN D 2866 LOH 25 o mocy 228kW (310 KM). Całkowicie niskopodłogowy pojazd mógł zabrać 175 pasażerów. Po doświadczeniach z modelem N4020, MPK nie zdecydowało się na zakup tego typu pojazdów. W Krakowie pojawiały się w późniejszym czasie przegubowe Jelcze M181MB oraz Scanie CN94UA.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentNeoplan Bus GmbH
Długość17965 mm
Szerokość2500 mm
Wysokość2950 mm
Roztaw osi5915/5915 mm
Masa własna16000 kg
Ilość miejsc175
Ilość miejsc siedzących45
Wysokość podłogi I/II/III/IV drzwi320/320/350/350 mm
Udział procentowy niskiej podłogi100 %
SilnikMAN D 2866 LOH 25
Skrzynia biegówVoith D 851.3
Prędkość max.70 km/h

zdjęcia


Stanowisko kierowcy

Wnętrze pojazdu


5244

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne