„Straßenbahnen in Südostpolen - Krakau“ Wycieczka zabytkowymi tramwajami po Krakowie (24.08.2010)

24.08.2010
Dzięki nawiązywaniu kontaktu z miłośnikami komunikacji miejskiej z całego świata, już po raz drugi, na prośbę miłośników pojazdów szynowych z Niemiec, autorzy strony kmk.krakow zorganizowali specjalny przejazd tramwajami zabytkowymi po Krakowie. Pierwszą tego typu przejażdżkę mieliśmy okazję przygotować 21 marca 2008 roku.
Więcej na temat tamtej imprezy można przeczytać -> tutaj <-. Kolejny przejazd okolicznościowy po Krakowie odbył się w dniu 24.08.2010 roku. Na tę okoliczność przygotowane zostały praktycznie wszystkie tramwaje zabytkowe z floty MPK Kraków. Impreza podzielona została na 3 części. Pierwsza z nich obejmowała przejazd składami SN1+PN3 oraz SN2+PN2 trasą z Muzeum Inżynierii Miejskiej do pętli Prokocim, skąd następnie wycieczka udała się do zajezdni Podgórze. Po ponad godzinnym oprowadzaniu po zajezdni, zabytkowe składy tramwajowe udały się w trasę powrotną do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Druga część zaplanowanej trasy obejmowała przejazd wagonami LH oraz N+ND z Muzeum ulicami Starowiślną - Dietla - Grzegórzecką - al. Pokoju do pętli Dąbie a następnie al. Pokoju - al. Powstania Warszawskiego - Lubicz - Basztową - Długą przez pętlę Dworzec Towarowy - ul. Pawią pod Galerię Krakowską, gdzie wycieczka udała się na krótki posiłek. W tym czasie wyżej opisywane wagony odstawione zostały do hali Muzeum. Na trzecią, ostatnią część podstawione zostały wagony 102N oraz T4, które przewiozły wycieczkę spod Galerii Krakowskiej na teren zajezdni Nowa Huta, gdzie również przewidziano zwiedzanie. Ostatni etap przejazdu wiódł przez Wzgórza Krzesławickie, Kopiec Wandy i pętlę Bieńczyce do Centrum miasta, gdzie zakończony został całodniowy przejazd. Pragniemy w tym miejscu podziękować osobom z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie, dzięki którym udało się zorganizować imprezę oraz za możliwość zwiedzania obu zajezdni.

zdjęcia


LH ( 1076 ), N ( 26 ) + ND ( 538 ), SN2 ( 87 ) + PN2 ( 530 ) i SN1 ( 37 ) + PN3 ( 555 ) - Muzeum Inżynierii Miejskiej


SN1 ( 37 ) + PN3 ( 555 ) i SN2 ( 87 ) + PN2 ( 530 ) - ul. św. Wawrzyńca


SN2 ( 87 ) + PN2 ( 530 ) i SN1 ( 37 ) + PN3 ( 555 ) - ul. św. Wawrzyńca


SN1 ( 37 ) + PN3 ( 555 ) i SN2 ( 87 ) + PN2 ( 530 ) - Prokocim


SN1 ( 37 ) + PN3 ( 555 ) - Prokocim


LH ( 1076 ) - al. Pokoju


LH ( 1076 ) i N ( 26 ) + ND ( 538 ) - Dąbie


N ( 26 ) + ND ( 538 ) i LH ( 1076 ) - al. Pokoju


LH ( 1076 ) - Rondo Mogilskie


N ( 26 ) + ND ( 538 ) i LH ( 1076 ) - ul. Długa


N ( 26 ) + ND ( 538 ) i LH ( 1076 ) - ul. Kamienna


102N ( 203 ) - Muzeum Inżynierii Miejskiej


102N ( 203 ) - ul. Pawia


T4 ( 220 ) - Dworzec Towarowy


102N ( 203 ) - ul. Pawia


T4 ( 220 ) - al. Pokoju


102N ( 203 ) - Plac Centralny


T4 ( 220 ) - Plac Centralny


102N ( 203 ) i E1 ( 130 ) + c3 ( 590 ) - zajezdnia Nowa Huta


102N ( 203 ) i T4 ( 220 ) - Wiadukty


102N ( 203 ) - Wiadukty


T4 ( 220 ) - Wiadukty


T4 ( 220 ) - Kombinat


102N ( 203 ) i T4 ( 220 ) - Bieńczyce


T4 ( 220 ) - ul. Piłsudskiego