40-lecie wprowadzenia do eksploatacji wagonów typu 102N (15.12.2009)

15.12.2009
Wagony powstały w oparciu o konstrukcję prototypowego przegubowego tramwaju typu 15N. Pierwszy prototyp wagonu typu 102N opuścił mury Konstalu w 1967 roku i już w 1969 roku rozpoczęto jego seryjną produkcję. W okresie od czerwca 1969 roku do stycznia 1970 roku wyprodukowano zaledwie 42 sztuk wagonów typu 102N, ze względu na dosyć uciążliwą wadę, którą było umieszczenie przedniej szyby pod ujemnym kątem, co było powodem oślepiana motorniczych światłem z wnętrza wagonu. Dlatego w 1970 roku zastąpiono go "ulepszoną " wersją 102Na, w której powrócono do kształtu przodu oraz tyłu wagonu z modelu 13N. Krakowskie MPK w 1969 roku zakupiło tylko 7 sztuk wozów typu 102N (numeracja od 201 do 207). W dniu 15.12.1969 na krakowskie ulice wyjechały pierwsze wagony 102N. Dokładnie 40 lat później w dniu 15.12.2009 roku, by uczcić wprowadzenie do ruchu wagonów typu 102N, na brygadę 22-11B skierowane zostały historyczne wozy 102N #203 oraz 102Na #210, spięte raz w skład.

zdjęcia


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - Zajezdnia Nowa Huta


N8S-NF ( 3005 ) i 102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - Zajezdnia Nowa Huta


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - Zajezdnia Nowa Huta


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) i E1 ( 141 ) + c3 ( 561 ) - Zajezdnia Nowa Huta


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) i E1 ( 141 ) + c3 ( 561 ) - Zajezdnia Nowa Huta


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - Rondo Czyżyńskie


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - ul. Dietla


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - ul. Kapelanka


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - ul. Mrozowa


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - ul. Mrozowa


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - ul. Dietla


102N ( 203 ) + 102Na ( 210 ) - ul. Dietla