Gdańskim Dortmundem po Krakowie (31.05.2008)

31.05.2008
Pierwsze tramwaje dwukierunkowe, po wielu latach przerwy, pojawiły się w Krakowie w 2006 roku. Sprowadzono wtedy wagony typu Konstal 111N z Tramwajów Śląskich oraz 3 sztuki wagonów MAN N8S-NF z Norymbergii. Zakupione wozy skierowano do obsługi początkowo linii 30 a następnie 24, które kursowały do końcówki w okolicach Galerii Krakowskiej. Po otwarciu linii w kierunku Dworca Towarowego, tramwaje kursowały na zwykłych liniach, najczęściej wagony N8 zobaczyć można było na linii 2 a 111N na 16. Po zamknięciu Ronda Grzegórzeckiego po raz drugi skorzystano z dwukierunkowych wozów, wysyłając je na linię 72 kursującą z al. Pokoju do Placu Centralnego. Jednak ze względu na ograniczoną ilość pojazdów dwukierunkowych postanowiono wypożyczyć z Gdańska wóz Duewag N8C #1133 (wysyłając w zamian do Gdańska krakowskiego Bombardiera NGT6-2 #2018). Wagon został zakupiony z DSW Dortmund (numer tab. 133). W dniu 31.05.2008 roku Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych we współpracy z MPK Kraków i za pozwoleniem ZKM Gdańsk, zorganizował przejazd pt. "Gdańskim Dortmundem po Krakowie". W czasie imprezy trwającej między godz. 9 a 17 gdański N8 pojawił się praktycznie na każdej końcówce w Krakowie. Poniżej fotorelacja z imprezy.

zdjęcia


Duewag N8C ( 1133 ) - zajezdnia Nowa Huta


Duewag N8C ( 1133 ) - Kopiec Wandy


Duewag N8C ( 1133 ) - Mistrzejowice


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Srebrnych Orłów


Duewag N8C ( 1133 ) - os. Piastów


Duewag N8C ( 1133 ) - Rondo Mogilskie


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Kamienna


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Prądnicka


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Prądnicka


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Pawia


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Dajwór


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Na Zjeździe


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Limanowskiego


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Nowosądecka


Duewag N8C ( 1133 ) - Borek Fałęcki


Duewag N8C ( 1133 ) - ul. Kalwaryjska


Duewag N8C ( 1133 ) - Most Piłsudskiego