Uroczyste przekazanie do eksploatacji wagonów Ngt6-2 II serii (20.09.2007)

20.09.2007
W marcu 2005 roku, krakowskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę 24 sztuk nowoczesnych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych. Zwycięska firma Bombardier zaproponowała nową wersję popularnego typu Ngt6-2. Montaż nowych tramwajów dla Krakowa rozpoczął się w Stacji Obsługi i Remontów MPK Kraków przy ul. Brożka na początku 2007 roku. Po paru miesiącach prac pierwszy wagon o numerze 2027, w dniu 11.09.2007 roku wyjechał po raz pierwszy na ulice. Uroczysta prezentacja kolejnej wersji wagonów typu Ngt6 odbyła się w dniu 20.09.2007 roku i połączona została z uruchomieniem Ronda Mogilskiego dla tramwajów, w relacji Lubicz-Mogilska. Przebudowa ronda rozpoczęła się w lipcu 2006 roku i po ponad roku prac, na poziom "-1" mogły wjechać pierwsze tramwaje. Na uroczystość otwarcia Ronda oraz na prezentację nowych wagonów typu Ngt6-2 zjawili się oficjele z Urzedu Miasta, MPK, wykonawców przebudowy oraz mieszkańcy miasta. Widowisko rozpoczęły dwa zabytkowe wozy N (26) + ND (538) oraz 102N (203). Tuż za nimi w blasku fajerwerków wjechał wagon Ngt6-2 (2027). Po przemówieniach i występach nowy Bombardier wraz ze starszym kolegą Ngt6-2 (2026) wraz z oficjelami, udał się na pętlę Wieczysta.

zdjęcia


102N ( 203 ) i Ngt6-2 ( 2027 ) - przygotowywania do prezentacji


Ngt6-2 ( 2027 ) - uroczysty wjazd


102N ( 203 ) i Ngt6-2 ( 2027 ) - podczas prezentacji


N ( 26 ) + ND ( 538 ), 102N ( 203 ) i Ngt6-2 ( 2027 ) - podczas prezentacji


N ( 26 ) + ND ( 538 ), 102N ( 203 ) i Ngt6-2 ( 2027 ) - podczas prezentacji


N ( 26 ) + ND ( 538 ) - Rondo Mogilskie


GT6 ( 177 ) + 102N ( 203 ) + ND ( 538 ) + N ( 26 ) - Rondo Mogilskie


NGT6-2 ( 2026 ) - ul. Lubicz


NGT6-2 ( 2027 ) - ul. Lubicz