Pod koniec 2021 roku zakończył się projekt przebudowy 28 wagonów typu GT8. Pojazdy te do Krakowa zaczęto sprowadzać jeszcze w 2009 roku.
Wyprodukowane zostały w latach 1973-1975 przez fabrykę Düsseldorf Waggonfabrik AG (Düwag) a ich odbiorcą była firma komunikacyjna Rheinbahn z Düsseldorfu.
Do połowy 2009 roku na stanie Rheinbahn było 29 wagonów GT8S i 34 GT8SU, z czego sprowadzono łącznie 29 sztuk (w tym 28 typu GT8S i 1 typu GT8SU). Początkowo
w Krakowie zmieniano jedynie malowanie, odświeżano wnętrze oraz wyposażano pojazdy w wyświetlacze. W 2012 roku podjęto pierwsze próby modernizacji, stosując nowe ściany czołowe w uszkodzonym wagonie o numerze #3060.
Większy zakres modernizacji a wręcz przebudowy dotyczył wozu o numerze #3050. Postanowiono jako pierwszemu z krakowskiej rodziny GT8 wymienić środkowy człon na niskopodłogowy (wyprodukowany przez sanocki Autosan),
wymienić sterowanie na chopperowe i zmienić wygląd zewnętrzny (nieco odbiegający od zastosowanego w wozie #3060). Taki zakres prac przeprowadzono łącznie w
4 pojazdach: #RF310 (ex. #3047), #RF311 (ex. #3048), # RF312'' (ex. #RF303, exex. #3040) i #RF313 (ex. #3050) i oznaczono typem GT8C.
Przebudowa z uwagi m.in. na wymianę sterowania okazała się bardzo kosztowna, dlatego w kolejnych wagonach prowadzono nieco mniejszy zakres prac. Wagony te oznaczono już typem GT8N.
Jako ostatni z remontu wyjechał wóz z numerem #RF304. W związku z tym w dniu 22.12.2021r. odbyła się oficjalna prezentacja ostatniego zmodernizowanego tramwaju tego typu.
Wagon o numerze taborowym #RF304 po uroczystości na terenie zajezdni, skierowany został na pętlę Czerwone Maki P+R, gdzie zastąpił wysokopodłogowy skład złożony z dwóch wagonów 105Na na linii 11-07.
Oficjalne zakończenie modernizacji wagonów GT8S
GT8N ( RF304 ) - zajezdnia Podgórze
GT8N ( RF304 ) - zajezdnia Podgórze
GT8N ( RF304 ) - zajezdnia Podgórze
GT8N ( RF308, RF302, RF301 ) - zajezdnia Podgórze
GT8N - pulpit
GT8N - wnętrze