Uroczyste przekazanie do eksploatacji wagonów Stadler Tango Lajkonik (18.06.2020)

18.06.2020
Przetarg na zakup nie więcej niż 50 (35 sztuk wagonów z możliwością domówienia 15 kolejnych egzemplarzy) fabrycznie nowych niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych o długości minimum 32 metrów i maksimum 35 metrów każdy, wraz z wyposażeniem, narzędziami specjalnymi oraz usługami i dostawami powiązanymi, ogłoszony został jeszcze w połowie 2016 roku. Ze względu na protesty, ogłoszenie zwycięzcy postępowania nastąpiło w dniu 10 listopada 2017 a umowa z konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i Stadler Polska Sp z o.o. podpisana została na początku 2018 roku. Pierwszy wagon o nazwie Lajkonik dostarczony został do Krakowa 13 grudnia 2019 roku i otrzymał numer taborowy #RY825. Na ulice miasta wyjechał na początku stycznia 2020 roku na jazdy homologacyjne i próbne. Drugi z wagonów #RY826 dostarczono w marcu jednak ze względu na epidemię wirusa SARS-CoV-2 debiut liniowy był odwlekany. Dopiero po nieco ponad pół roku po dostarczeniu pierwszego tramwaju, w dniu 18.06.2020 roku dwa wagony Stadler Tango Lajkonik debiutowały liniowo na ulicach Krakowa. Przed pierwszym kursem z pasażerami odbyła się oficjalna prezentacja na terenie zajezdni Podgórze, po czy wagony zostały skierowane na linie, odpowiednio #RY825 na 52-08 a #RY826 na 3-06.

zdjęcia


Stadler Tango Lajkonik ( RY825 ) - zajezdnia Podgórze


Stadler Tango Lajkonik ( RY825 ) - zajezdnia Podgórze


Stadler Tango Lajkonik ( RY825 ) - Czerwone Maki P+R


Stadler Tango Lajkonik ( RY825 ) - os. Piastów


Stadler Tango Lajkonik ( RY825 ) - os. Piastów


Stadler Tango Lajkonik ( RY826 ) - ul. Starowiślna


Stadler Tango Lajkonik - pulpit


Stadler Tango Lajkonik - wnętrze