50-ta rocznica otwarcia linii tramwajowej do Nowej Huty (10.11.2002)
7 listopada 1952 r. uroczyście otwarto pierwszą trasę tramwajową z Krakowa do Nowej Huty. Trasą z ronda Mogilskiego poprzez al. Planu 6 letniego (dzisiejsza al. Jana Pawła II), Plac Centralny do Huty im Lenina kursowała linia nr 5.
Uruchomienie linii tramwajowej łączącej Kraków z Nową Hutą było początkiem powstawania sieci tramwajowej w tej dzielnicy i przyczyniło się do poprawy warunków podróżowania z miejsca zamieszkania do miejsca pracy.
Do obsługi linii nr 5 skierowano wyłącznie tramwaje typu N z przedziałów numeracji 99-129 oraz wagony doczepne typu ND o numeracji 531-550. Linia nr 5 kursowała z częstotliwością 5 minut i obsługiwana była przez 12 składów trójwagonowych.
Dla upamiętnienia 50-tej rocznicy tego wydarzenia Krakowskie MPK uruchomiło specjalną linię tramwajowo-autobusową nr 0, która kursowała w dniu 10.11.2002r. na trasie Pl. Centralny - rondo Mogilskie - Basztowa - Filharmonia - Poczta Główna - Lubicz - rondo Mogilskie - Pl. Centralny. Do obsługi tej specjalnej linii skierowano
historyczne tramwaje typu SN-1 (37), SN-2 (87), 102 Na (210) oraz autobus Jelcz RTO (341)
(niestety bez przyczepy P-01 (608)).