Mercedes-Benz Sprinter City 75

Mercedes-Benz Sprinter City 75
Krakowskie MPK coraz częściej testuje również pojazdy typu mini. Po zakupie 3 nowych pojazdów wyprodukowanych przez Automet na bazie Mercedesa Sprintera 516 II, przewoźnik zdecydował się na sprawdzenie fabrycznego Mercedesa Sprintera w odmianie City 75. Autobus mierzy niemal 8,5 metra długości przez co jest ok. 1 metr dłuższy niż eksploatowane Automety. W bryle zamontowano dwie sztuki drzwi automatycznych (pierwsze dwuskrzydłowe, drugie pojedyncze). Wyposażony został w silnik OM651 BlueTEC spełniający normy Euro 6 i 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS. Wóz dostarczyła krakowska firma Sobiesław Zasada Automotive - przedstawiciel Mercedesa. Autobus kursował po krakowskich ulicach w okresie od lipca do września 2019 roku i obsługiwał trasy Telebus. Na czas testów otrzymał numer #PA102.

zobacz także:

dane techniczne

ProducentDaimler AG Ludwigsfelde
Długość8486 mm
Szerokość2020 mm
Wysokość2860 mm
Roztaw osi5100 mm
Masa własna6800 kg
Ilość miejsc38
Ilość miejsc siedzących12
Wysokość podłogi I drzwi270 mm
SilnikOM651 DE22LA 2.2 CDI
Skrzynia biegów7G-TRONIC PLUS
Prędkość max.75 km/h

zdjęcia


PA 102

legenda

xx 123 - zdjęcie pojazdu obecnie eksploatowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu testowanego
xx 123 - zdjęcie pojazdu któremu zmieniono numer taborowy
xx 123 - zdjęcie pojazdu wycofanego z eksploatacji
xx 123 - zdjęcie pojazdu historycznego

info

Opracowanie: Michał Smajdor

Źródła:
» Notatki i obserwacje własne